Home » Natură » Un „prădător gelatinos” necunoscut până acum a fost găsit în adâncurile Oceanului Pacific

Publicat: 19.06.2023

Cercetătorii au pus ochii pe o nouă specie de „prădător gelatinos”, găsită în adâncurile întunecate ale Oceanului Pacific. Experții cred acum că această specie de meduză, care încă nu a fost descrisă, ne-ar putea ajuta să înțelegem mai bine lumea acvatică misterioasă.

Oamenii de știință au filmat creatura gelatinoasă de culoare portocalie la o adâncime de peste 1.400 de metri, în Pacific Remote Islands Marine National Monument, unul dintre ecosistemele virgine și neexplorate din Oceanul Pacific.

„Este un prădător gelatinos. Trebuie să mănânce ceva mare și, de asemenea, gelatinos, la acea adâncime”, a declarat Dhugal Lindsay, cercetător la Agenția Japoneză pentru Știință și Tehnologie Marină-Terra.

O specie de meduză adaptată la viața lipsită de lumina Soarelui

Ceea ce precedă exact această creatură gelatinoasă și misterioasă de mare adâncime, care este probabil o specie nedescrisă din genul Bathykorus, este încă incert.

Lumina nu pătrunde la adâncimea oceanului la care a fost observat Bathykorus. Pentru a compensa, multe organisme marine au dezvoltat o reacție chimică care produce lumină în interiorul corpului, și orice organism pe care Bathykorus îl consumă este probabil să emită o astfel de lumină.

Sursa: YouTube

Folosind tentaculele din partea superioară „a corpului în formă de clopot”, experții cred că Bathykorus se hrănește cu alte animale gelatinoase, cum ar fi meduze și castraveți de mare, precum și pradă bioluminiscentă.

Lindsay crede că acest Bathykorus și-a dezvoltat pigmentația în nuanțe maronii și roșiatice astfel încât să blocheze lumina bioluminiscentă a prăzii.

„Pigmentul roșu-maroniu este (probabil) o protoporfirină, care reacționează cu lumina Soarelui și devine toxică pentru animal. Asta înseamnă că putem presupune fără rețineri că specia nu migrează la suprafață în timpul zilei”, a spus Lindsay.

Supraviețuirea unui specimen din adâncurile marine

Cu doar trei tentacule, meduza este „extrem de rară” și pare să fie un adult caracterizat de trei pungi stomacale. Cea mai apropiată rudă a sa a fost observată pentru prima și singura dată în urmă cu aproape un deceniu de către nava Okeanos Explorer a NOAA Ocean Exploration în aceeași regiune.

„Până de curând, se credea că meduzele sunt un punct trofic mort. Nimic nu mănâncă meduze, deoarece acestea sunt în mare parte apă și înțeapă buzele unui animal atunci când le mănâncă. Dar acest Bathykorus are pigmentarea maro pentru a se proteja. Ceva încearcă să le mănânce”, a declarat Lindsay, adăugând că morfologia specimenului este unică și reprezintă cu siguranță o nouă specie.

O specie bioluminiscentă

De fapt, acest Bathykorus ar putea reprezenta un întreg grup de meduze pigmentate care așteaptă să fie descoperite.

„Din câte știm, Bathykorus ar putea fi și ea bioluminiscentă. Ar putea fi un fenomen diferit sau un mod diferit de bioluminiscență pe care prădătorii pur și simplu nu îl pot vedea”, a declarat Lindsay, citată de IFLScience.

E/V Nautilus este o navă de explorare gestionată de Ocean Exploration Trust (OET). Oamenii de știință de la bordul navei explorează geologia și biologia adâncurilor prin intermediul unor vehicule operate de la distanță (ROV), echipate cu camere de înaltă definiție și iluminare cu LED-uri pentru a cerceta zonele în care lumina naturală nu poate ajunge.

Poluarea fonică de la nave scade apetitul sexual al crabilor