Home » Natură » O nouă iguană cu limbă portocalie a fost descoperită în China

O nouă iguană cu limbă portocalie a fost descoperită în China

Foto: Huang et al./Eurek Alert
Publicat: 02.01.2024

O nouă iguană se alătură faunei bogate de reptile din Asia, fiind oficial descrisă ca nouă pentru știință.

Specia a fost descrisă într-un articol din revista cu acces deschis ZooKeys.

„Între 2009 și 2022, am efectuat o serie de cercetări de teren în sudul Chinei și am colectat mai multe exemplare din complexul de specii Calotes versicolor. Am descoperit că populația pe care am crezut-o a fi Calotes versicolor în sudul Chinei și nordul Vietnamului este de fapt o specie nouă nedenumită și două subspecii”, spune Yong Huang, a cărui echipă a descris această nouă iguană.

O nouă iguană a fost descoperită în China

„Șopârla de grădină a lui Wang” (Calotes wangi) are mai puțin de 9 cm lungime, una dintre trăsăturile sale distinctive fiind limba portocalie.

Calotes wangi se găsește în pădurile subtropicale cu frunze late perene și în pădurile tropicale de muson din sudul Chinei și nordul Vietnamului, în cea mai mare parte în zone montane, dealuri și câmpii la marginea pădurii, terenuri arabile, terenuri cu tufișuri și chiar în zonele verzi urbane. Este activă la marginea pădurii, iar când este în pericol, se strecoară în tufișuri sau urcă pe trunchiurile copacilor pentru a se ascunde. Investigările au arătat că șopârlele se așază pe ramurile în pantă ale tufișurilor în timpul nopții, dormind aproape de ramuri”, spune Yong Huang, citat de Eurek Alert.

Noua specie de iguană este activă din aprilie până în octombrie în fiecare an, în timp ce la tropice este activă din martie până în noiembrie sau chiar mai mult, și consumă o varietate de insecte, păianjeni și alte artropode.

Reptila încă nu este amenințată

Deocamdată, cercetătorii estimează că noua specie nu este amenințată, dar remarcă faptul că în unele zone habitatul său este fragmentat.

„În plus, corpul lor este folosit în medicină și șopârlele sunt, de asemenea, consumate”, scriu aceștia în lucrarea de cercetare.

De aceea, ei sugerează ca autoritățile locale să întărească protecția mediului lor ecologic și să acorde o atenție deosebită dinamicii populației.

Păianjenii orbi din peșterile întunecate pot simți lumina

O nouă specie de arici s-a separat de altele în urmă cu mai bine de 1 milion de ani

Papagalii și păsările cântătoare și-au dezvoltat mecanisme distincte ale creierului

De ce caii au fețe lungi? Explicația e chiar simplă!