Home » Natură » Test de cultură generală. La ce înălțime pot zbura insectele?

Test de cultură generală. La ce înălțime pot zbura insectele?

Publicat: 24.11.2023

De la „super-autostrăzile” pentru insecte la bondarii alpini, la ce înălțime pot zbura insectele? Iată răspunsul!

Există trei factori principali care limitează altitudinea pe care o pot atinge insectele cu aripi: densitatea aerului, temperatura și disponibilitatea oxigenului. Toți cei trei sunt legați de faptul că atracția gravitațională a Pământului devine mai slabă cu cât ne ridicăm mai sus deasupra nivelului mării, permițându-le moleculelor de aer să se răspândească. Cu cât un volum de aer conține mai puține molecule, cu atât devine mai „subțire”, adică mai puțin dens.

Zborul devine din ce în ce mai dificil pe măsură ce densitatea aerului scade, deoarece există mai puține molecule pe care le pot împinge aripile unei insecte. Insectele au nevoie de oxigen pentru a supraviețui, la fel ca noi, dar la altitudini de 6 kilometri, nivelurile de oxigen scad sub 50% din valorile de la nivelul mării, ceea ce face mai dificilă menținerea mișcării aripilor, explică Science Focus.

La ce înălțime pot zbura insectele?

În cele din urmă, mai puține molecule înseamnă mai puțină căldură generată de ciocnirea moleculelor între ele. Temperatura variază în mod complex în funcție de altitudine, iar unele straturi ale atmosferei sunt mai calde decât altele, dar între Pământ și o altitudine de aproximativ 10 km, temperatura scade constant până la mai puțin de -50°C.

La ce înălțime pot zbura insectele? Cu toate aceste obstacole, unele insecte au dezvoltat strategii care le permit să zboare la altitudini mari. În 2014, oamenii de știință au descoperit că bondarii alpini care trăiesc la 3,25 km deasupra nivelului mării utilizează mecanici de zbor diferite la altitudini mai mari, mișcându-și aripile într-un arc mai larg pentru a rămâne în aer rarefiat.

În laborator, albinele puteau zbura chiar și în camere care simulau densitatea aerului și nivelurile de oxigen de la 9 km, asta înseamnă mai sus decât Muntele Everest! În realitate, temperaturile la astfel de altitudini ar opri mușchii de zbor ai albinelor.

Prima dovadă că până și cimpanzeii trec prin menopauză

Test de cultură generală. Ce gust are laptele de urs polar?

Cum au ajuns șoarecii mumificați pe vulcanii din deșertul Atacama?

Cocoșii au trecut testul reflexiei. Ce înseamnă asta?