Home » Știință » Ce se întâmplă când două galaxii intră în coliziune – VIDEO

Ce se întâmplă când două galaxii intră în coliziune – VIDEO

Publicat: 15.07.2015
Oamenii vorbesc adesea despre ”coliziunea a două lumi”. Ce se întâmplă, însă, atunci când două galaxii intră în coliziune? Oamenii de ştiinţă au aflat răspunsul la această întrebare.

Atunci când două galaxii intră în coliziune, galaxia mai mare produce stele cu o viteză mai mare decât galaxia mai mică, iar în timp, galaxia mică ajungă să producă stele cu un ritm mult mai scăzut, reiese dintr-un studiu în care au fost cercetate interacţiunile a 10.000 de cupluri de galaxii aflate în coliziune.

Oamenii de ştiinţă nu ştiu cu exactitate de ce are loc acest fenomen, însă cred că ar fi vorba despre abilitatea galaxiei mai mare de a absorbi gazul – combustibilul care alimentează formarea stelelor – de la galaxia mai mic.

”Când două galaxii cu mase similare se ciocnesc, la ambele se observă o creştere a ritmului de formare a stelelor”, spune autorul cercetării Luke Davies, astrofizician la Universitatea Australia de Vest.

”Investigarea acestor fenomene ne ajută să înţelegem cum cresc şi evoluează galaxiile”, a adăugat el.

Chiar şi galaxia noastră ar putea avea experienţa unei coliziuni cu galaxia vecină Andromeda. Davies spune că Andromeda se apropie de Caleea Lactee cu o viteză de peste 320.000 de kilometri pe oră. Cele două galaxii ar putea intra în coliziune în câteva miliarde de ani lumină.

Sursă: Huffington Post