Home » Știință » Este primul MEMBRU construit în laborator. ”Este o transpunere în realitate a science fiction-ului.” FOTO+VIDEO

Publicat: 16.12.2015
Începând cu domeniul biologiei computerizate şi terminând cu cel al roboticii, oamenii de ştiinţă sunt în căutarea unei soluţii petru înlocuirea unui membru amputat cu unul perfect funcţional.
Cercetătorii de la Spitalul General Massachusetts din Boston (SUA) au creat, pentru prima dată, în întregime într-un laborator, un membru de şobolan. Acesta arată de parcă ar fi amputat, dar a fost ”crescut” din celule vii în codiţiile unui laborator medical.

Chiar dacă cercetătorii se concentrează pe crearea antebraţului şi a mâinii, aceleaşi tehnici pot fi aplicate şi la creşterea altor membre sau extremităţi.

„Aceasta este o transpunere în realitate a science fiction-ului. Următoarea mare provocare va fi crearea un membru perfect funcţional”, a declarat Daniel Weiss, de la Universitatea Vermont a Colegiului de Medicină din Burlington.

În zilele noastre, mulţi pot primi un înlocuitor pentru un membru lipsă – un membru artificial, dar de multe ori acesta nu funcţionează la fel de bine precum cel real. Şi, deşi sunt diferite protezele bionice, care funcţionează foarte bine, ele nu au un aspect asemănător cu cele naturale.

Biomembrul este soluţia perfectă, pentru că, pe de o parte, conţine doar celule ale destinatarului, ceea ce-i permite pacientului să uite din capul locului de posibilitatea respingerii de către organism a protezei. Şi, pe de altă parte, are un aspect foarte natural.

Sursa: Science Dump