Home » Stiinta » Descoperire URIAŞĂ în ştiinţă. Aceasta sunt genele responsabile de inteligenţă – VIDEO

12.23.2015
Oamenii de ştiinţă de la Colegiul Imperial din Londra au identificat, pentru prima dată, două grupuri de gene care au legătură cu inteligenţa umană.
Ei au numit M1 şi M3 aceste reţele de gene ce par să influenţeze funcţia cognitivă, care include memoria, atenţia şi viteza de procesare a informaţiei şi raţionamentele.

Cercetătorii au descoperit că aceste două reţele, care conţin fiecare sute de gene, sunt susceptibile de a fi sub controlul altor switch-uri de reglementare. Echipa de la Colegiul Imperial din Londra încearcă acum să identifice aceste switch-uri şi să le studieze pentru a vedea dacă acestea pot fi manipulate. Cercetarea este într-un stadiu foarte timpuriu, dar oamenii de ştiinţă îşi doresc să investigheze pentru a afla dacă aceste reţele de gene pot stimula funcţia cognitivă.

„Ştim că genetica joacă un rol major în inteligenţă, dar până în prezent nu s-a cunoscut care sunt aceste genele. Această cercetare scoate în evidenţă unele dintre ele, gene implicate în inteligenţa umană şi modul lor de interacţiune. Ce e interesant despre acest lucru este că genele pe care le-am găsit sunt susceptibile de a partaja un regulament comun, ceea ce înseamnă că ar putea manipula un set întreg de gene a căror activitate este legată de inteligenţa umană. Cercetările noastre sugerează că ar putea fi posibil de a lucra cu aceste gene pentru a modifica anumite informaţii. Această posibilitate, la moment, este numai una teorietică”, a declarat Michael Johnson, autorul principal al studiului de la Departamentul de Medicină al Colegiul Imperial din Londra.

În cadrul studiului, echipa internaţională de cercetători a analizat mostre de creier uman de la pacienţii care au suferit neurochirurgie din cauza epilepsiei. Au fost analizate mii de gene din creierul uman, apoi aceste rezultate au fost combinate cu testele de IQ de la persoane sănătoase şi de la persoanele cu tulburari neurologice (autism, dizabilitate intelectuală).

Au efectuat diverse analize de calcul şi comparaţii în vederea identificării reţelelor de gene care influenţează abilităţile cognitive. Remarcabi este faptul că s-a descoperit că unele şi aceleaşi gene influenţează inteligenţa umană la persoanele sănătoase şi  determină capacitatea cognitivă afectată de epilepsie, după anumite mutaţii.

„Trăsături precum inteligenţa sunt guvernate de grupuri mari de gene care lucrează împreună. Am folosit analiza pe calculator pentru a identifica genele din creierul uman care lucrează împreună pentru a influenţa capacitatea noastră cognitivă. Acest studiu arată cum putem folosi seturi de date de dimensiuni genomice mari pentru a descoperi noi căi de funcţionare a creierului uman atât sănătos cât şi afectat de anumite boli. Sperăm că acest tip de analiză va oferi perspective noi în tratamentul bolilor neurologice, cum ar fi epilepsia şi ameliorarea sau tratamentul deficienţelor cognitive asociate cu aceste boli devastatoare”, a declarat Michael Johnson.