Home » Știință » Oamenii de ştiinţă au identificat ruta cea mai bună pentru a ajunge pe planeta Marte

Publicat: 29.12.2015
Soluţia a fost propusă de cercetătorii MIT

Se pare că pentru a ajunge pe planeta Marte, cosmonauţii ar trebui să facă o oprire pe Lună, spun cercetătorii Institutului de Tehnologie din Massachusetts. Această rută este diferită de cea propusă până acum, care nu includea aselenizarea.

În cadrul proiectului lor, denumit Mars Design Reference Architecture 5.0, oamenii de ştiinţă americani au explorat posibilităţile prin care traseul Pământ-Marte va deveni rutină, iar Luna va reprezenta un punct de oprire important pe această rută.

Motivul pentru care astrul selenar a fost ales drept ”popas” se referă la logistica misiunilor spaţiale. Astfel, cercetătorii au calculat că deplasările ce se pot desfăşura cu mai multe opriri presupun transportul unor cantităţi mult mai mici de provizii faţă de misiunile proiectate să aibă un traseu direct.

Mai precis, în cazul în care urmează să parcurgă o rută complexă, astronauţii pot decola de pe Pământ cu mai puţin de 68% din proviziile aferente unei misiuni directe. Condiţia esenţială a parcurgerii traseului cu opriri o reprezintă, bineînţeles, alimentarea pe parcurs.

Principala soluţie la care s-au gândit cercetătorii MIT a fost utilizarea rezervelor de apă stocate în gheţarii de la polul sudi al Lunii. În acest sens, cantităţile imense de gheaţă ar urma să fie prelucrate în aşa fel încât să se obţină oxigenul lichid, folosit chiar şi acum la alimentarea rachetelor spaţiale.