Home » Stiinta » Astronomii au descoperit cel mai MARE obiect din Univers. El a fost denumit „The BOSS Great Wall”

Autor: Alin Motogna 03.15.2016
Sistemul are o masă de peste 10.000 de ori mai mare faţă de cea a Căii Lactee.

Astronomii spanioli au anunţat descoperirea celui mai mare obiect din Univers. Acesta a fost denumit „The BOSS Great Wall” şi constă dintr-un grup de superclustere întins pe o distanţă de circa 1 miliard de ani-lumină.

Numele noului sistem nu semnifică neapărat mărimea lui, ci este abrevierea termenului „Baryon Oscilation Spectroscopic Survey”. Acesta este format dintr-un lanţ de superclustere interconectate aflat la circa 4,5-6,5 miliarde de ani-lumină faţă de Terra.

Megastructura a fost descoperită de o echipă de specialişti din cadrul Insitutului de Astrofizică din Insulele Canare. Cercetătorii au aflat că The Boss Great Wall are o masă de peste 10.000 de ori mai mare faţă de cea a Căii Lactee, fiind compus din numai puţin de 830 de galaxii separate.

Există voci care susţin că sistemul identificat de astronomii spanioli nu ar trebui să fie considerat o structură propriu-zisă. În acest sens, este adus ca argument principal faptul că superclusterele care fac parte din The Boss Great Wall nu ar fi, de fapt, interconectate.

Noul sistem stelar descoperit îi va ajuta pe oamenii de ştiinţă să înţeleagă mai bine cum arăta Universul la scurt timp după producerea Big Bang-ului. Mai mult decât atât, specialiştii spanioli se  aşteaptă să identifice noi structuri de acest tip, de dimensiuni mult mai mari, în demersul lor de explorare a spaţiului cosmic.

Vă mai recomandăm şi: A fost lansată misiunea „ExoMars 2016”. Scopul acesteia: detectarea vieţii pe suprafaţa planetei roşii – VIDEO