Home » Știință » O echipă de şoareci pleacă în spaţiu cu o misiune specială. Care este scopul ei – FOTO+VIDEO

Publicat: 07.04.2016
Nu doar fiinţele umane cutreieră spaţiul cosmic pentru a explora universul. Un grup de şoareci astronauţi vor ajunge pe orbită, într-o călătorie spre Staţia Spaţială Internaţională (ISS).

În acest experiment particular, numit Cercetarea Rozătoarelor-3, oamenii de ştiinţă speră să testeze metode de „prevenţie a atrofierii musculaturii scheletice şi slăbiciunii”. Cu alte cuvinte, prin acest experiement, cerecetătorii vor înţelege cum să oprească pierderea masei ţesuturilor osoase şi musculare, care apare, de obicei, după petrecerea unui timp îndelungat în spaţiu.

După cum relatează revista Motherboard, nu este prima dată când rozătoarele vor ajunge în spaţiu, în interesul cercetărilor ştiinţifice, dar acest experiment, care va presupune traiul rozătoarelor pe ISS, va permite cercetătorilor din spaţiu să efectueze experimente cu o durată de timp mult mai lungă.

Cercetătorii se pregătesc de proiectul numit Cercetarea Rozătoarelor-3. Sursa foto: NASA

Asemănările biologice îdintre şoareci şi oameni le fac pe rozătoare specimene ideale pentru studiu, iar durata lor scurtă de viaţă (în medie 2 ani) înseamnă că experimentele efectuate în spaţiu vor avea un timp mai scurt. Studierea efectelor călătoriilor spaţiale asupra şoarecilor va permite înţelegerea modului în care este afectată masa şi funcţia musculară de un mediu lipsit de gravitaţie.

Astronauţii care trăiesc, în prezent, la bordul ISS vor găzdui şoarecii pentru o perioadă de 30-90 de zile, iar animalele vor începe călătoria, pe data de 8 aprilie, la bordul rachetei de reaprovizionare SpaceX.

Odată ajunşi la bord, jumătate din şoarecii astronauţi vor fi injectaţi cu un inhibitor de myostatin, substanţa care ar încetini rata de generare musculară, în timp ce cealaltă jumătate va fi lăsată ca grup de control.

Sursa foto: Hepta

Acelaşi experiment va fi efectuat şi pe Pământ, pentru a compara rezultatele între cele două grupuri. Oamenii de ştiinţă vor supraveghea de pe Pământ şoarecii  de pe orbită, folosind o transmisiune video în direct.

„Atrofia musculară se observă în boli precum distrofia musculara, ALS, caşexie de cancer, chiar si fragilitatea muscularo-scheletică asociată cu înaintarea în vârstă. Sperăm că rezultatele experimentului ne vor oferi perspectiva ştiinţifică asupra modului cum e mai bine să se trateze pacienţii care suferă de atrofie musculară”, a declarat cercetătorul principal Rosamund Smith.

Odată ce experimentele vor fi finalizate, animalele vor fi disecate şi retrimise pe Pământ, în cazul în care efectele medicamentelor pot fi studiate în continuare.

Sursa: Science Alert