Home » Stiinta » Călătoriile în timp ar putea fi posibile în curând. Soluţia găsită de fizicienii chinezi

Alin Motogna 05.18.2016
Cercetătorii din Beijing susţin că Principiul incertitudinii al lui Heisenberg nu este valabil.
Conform unui studiu publicat de cercetătorii chinezi, folosind găurile de vierme pentru călătoria în timp, poate fi demonstrată invaliditatea Principiul incertitudinii al lui Heisenberg. Acesta este cunoscut ca fiind unul dintre cele mai faimoase şi, probabil, cele mai puţin înţelese idei din domeniul fizicii. Mai mult decât atât, cu ajutorul soluţiilor ecuaţiilor referitoare la spaţiu şi timp, am putea rezolva unele dintre cele mai dificile probleme din domeniul informaticii.

Găurile de vierme sunt descrise ca fiind portaluri între două locuri diferite din Univers, dar, de asemenea, se presupune că aceste structuri fac legătura între două ,,timpuri”, care pot exista în acelaşi timp în spaţiul cosmic.

Se crede că în cazul în care cele două părţi ale unei găuri de vierme ar fi destul de apropiate, ne-am putea opri să cădem în interiorul unor astfel de structuri şi am putea călători în timp. Această posibilitate a fost denumită de specialişti ,,curbă temporală închisă”, însă nu este pe deplin acceptată în lumea ştiinţifică, deoarece, în încercarea de a o înţelege, cercetătorii au întâmpinat numeroase probleme de logică. De exemplu, dacă ne oprim să sărim într-o gaură de vierme, atunci cum putem sări în aşa fel încât să ajungem pe partea cealaltă şi să fim în două locuri în acelaşi timp?

Pentru a clarifica toate aceste problemele legate de existenţa curbelor temporale închise, experţii chinezi au venit cu o alternativă denumită ,,curbă temporală deschisă”. Conform specialiştilor, acestea ne-ar permite să călătorim în timp, însă este nevoie ca în Univers să existe gărui de vierme suficient de depărtate, care, indiferent de ce am face, ne-ar atrage în interiorul lor. În cazul unor astfel de structuri, am avea şansa să fim în două locuri în acelaşi timp, însă nu am avea şansa de a ne întâlni cu noi înşine.

În încercarea de a afla dacă curbele temporale închise ar putea funcţiona în mod asemănător cu cele temporale deschise, o echipă de fizicieni, condusă de Mile Gu (cercetător în cadrul Universităţii Tsinghua din Beijing), a studiat posibilitatea folosirii celor dintâi pentru a măsura particule, cu o precizie infinită. În mecanica cuantică, toate măsurătorile de acest tip sunt limitate de Principiul incertitudinii al lui Heisenberg, care impune o limită fundamentală cu privire la informaţiile pe care le putem avea despre o particulă.

Echipa de cercetători chinezi a arătat însă că dacă se profită de modul în care particulele pot fi sincronizate între ele înainte de a intra într-o curbă temporală închisă, toate particulele vor ieşi aliniate în partea cealaltă parte a găurii de vierme. Heisenberg spunea că particulele nu pot fi măsurate cu precizie nelimitată, însă dacă echipa chineză de cercetare ar reuşi să măsoare fiecare particulă în parte, atunci această limită fundamentală ar fi depăşită.

Specialiştii au mers chiar şi mai departe, arătând că principiile după care funcţionează curbele temporale ar putea fi folosite pentru construirea unor computere mai eficiente chiar şi decât cele cuantice. Unele dintre cele mai importante obstacole pe care cercetătorii le vor întâmpina în acest sens se referă la faptul că trebuie să găsească toate rezultatele posibile ale calculelor efectuate cu ajutorul sistemelor, să identifice care dintre acestea este cel mai eficient şi să spere că pot exista rezultate chiar şi mai bune.

Vă mai recomandăm şi: Fizicienii irlandezi au descoperit o nouă formă de lumină care va revoluţiona telecomunicaţiile- VIDEO