Home » Știință » Cum te ajută ”hormonul iubirii” să scapi de durere

Cum te ajută ”hormonul iubirii” să scapi de durere

Publicat: 13.07.2016
30 de neuroni din hipotalamus, o regiune a creierului, eliberează oxitocina, subsanţa naturală care inhibă senzaţia de durere, în sânge şi în măduva spinării. Până în prezent, procesul de eliberare a oxitocinei, o peptidă sintetizată de creier, nu a fost cunoscut.

”Oxitocina este un jucător cheie în modularea percepţiei durerii”, adeclarat pentru agenţia France Presse, Alexandre Charlet, cercetător în cadrul Centre national de la recherche scientifique din Franţa, care a coordonat studiul realizat de un grup de oameni de ştiinţă europeni şi americani.

Autorii studiului au reuşit să găsească ”centrul de control al durerii”. Acesta este format din 30 de nuroni care coordonează eliberarea de oxitocină în sânge şi măduva spinarii.

Când durerea este acută sau în caz de sensibilizare inflamatorie, informaţiile sunt trimise de către nervii periferici la neuronii măduvei spinării şi mai deprte la hipotalamus unde cei 30 de neuroni declanşează eliberarea acestei substanţe naturale care să inhibe durerea.

”Informaţiile sunt apoi trimise altor neuroni, inclusiv unui mic grup de 30 de celule de talie mică ale hipotalamusului, identificate de către echipa lui Alexandre Charlet. În schimb, ele activează o familie de neuroni mari dintr-o altă regiune a hipotalamusului, care eliberează oxitocină în sange”, se mai arată în studiul citat.

Efectul acestei subsanţe este de ”adormire” a nervilor periferici care trimit creierului senzaţia de durere. Axonii celor 30 de neuroni de o lungime considerabilă, de aproximativ 1 metru lungime ating cele mai  cele mai profunde zece straturi de înveliş ale măduvei spinării, pentru a capta astfel mai uşor orice senzaţie de durere la nivelul întregului organism uman.

Citeşte continuarea pe gandul.info