Home » Stiinta » Un nou tratament experimental ar putea vindeca un anumit tip de cancer. Metoda este contrară celorlalte de până acum

12.02.2016
Acest tratament experimental vine contrar celorlalte de până acum, care se bazau pe opusul acestui proces, adică prin inhibarea hormonului masculin.

Un pacient a putut fi vindecat de cancer la prostată printr-un tratament care presupune bombardarea organismului cu testosteron. De asemenea, tratamentul a arătat progrese în alte 47 de cazuri.

Înainte de acest caz, se credea că testosteronul ajută la creşterea tumorii, dar în timp, tumoarea dezvolta rezistenţă. Mai mult decât atât, importanţa ştiinţifică a acestei descoperiri este şi mai mare, întrucât pune la îndoială cercetările de până acum.

Echipa lui Sam Denmeade, de la Johns Hopkins University School of Medicine din Baltimore (SUA), care a iniţiat acest experiment, a administrat pacienţilor cel puţin trei doze de testosteron alături de un medicament care oprea producerea naturală a acestui hormon.

Atunci când doza se termina, organismul rămânea fără testosteron, oamenii de ştiinţă observând că variaţia aceasta producea un şoc pentru celulele canceroase.

Problema acestui tratament este că oamenii de ştiinţă nu cunosc pe deplin mecanismul  acestuia, singurul lucru pe deplin cunoscut este că dozele mari au un efect negativ asupra tumorilor. Sarah Knapton (The Telegraph) a spus că „acest tratament este interesant pentru că oferă un indiciu că – contrar aşteptărilor – pentru unii pacienţi ale căror celule canceroase au atins acea fază de „rezistenţă la hormon” poate fi posibil să elimine sau să oprească creşterea cancerului prin supra-încărcarea cu testosteron.”

Alte probleme sunt că nu se cunosc efectele pe termen lung ale tratamentului, iar cercetările se află în primele faze, nefiind încă supuse dezbaterilor ştiinţifice. Mai este mult timp până când acest tratament poate fi disponibil la o scară mai mare (dacă acest lucru se va întâmpla), dar există multe indicii pozitive în acest sens.

Un studiu de la Harvard susține că viața ar putea să existe în subteran pe Lună și pe Marte