Home » Stiinta » Bacteriile din flora intestinală joacă un rol important în dezvoltarea bolii Parkinson

Autor: Oana Bujor 12.06.2016
Persoanele bolnave de Parkinson suferă, în general, şi de boli ale sistemului digestiv, precum constipaţia, simpomele fiind prezente cu mult timp înainte de diagnosticare. Până acum, cercetătorii au încercat să afle sursa bolii cercetând creierul.

În cadrul unui nou studiu publicat în revista Cell, cercetătorii au afirmat că schimbări în ceea ce priveşte tipul şi numărul de microbi din intestinele unei persoane pot determina dacă persoana va dezvolta sau nu boala Parkinson. Noul studiu i-ar putea ajuta pe cercetători să descopere moduri mult mai eficiente de tratare a bolii.

În timpul studiilor anterioare realizate asupra florei intestinale a fost descoperit faptul că persoanele bolnave de Parkinson au un alt tip de bacterii faţă de cei care nu au această afecţiune. Însă, este încă neclar modul în care microbii influenţează apariţia bolii. Pentru a afla răspunsul, cercetătorii au prelevat probe de microbi din intestinele oamenilor bolnavi de Parkinson şi din a celor sănătoşi, pe care le-au transplantat în şoarecii care au fost crescuţi în medii fără germeni.

Şoarecii erau predispuşi la înmulţirea proteinei a-synuclein, care provoacă bolile cu caracteristici degenerative. Cobaii care au primit microbii de la pacienţii bolnavi de Parkinson au prezentat pierderea controlului motor mult mai puternic decât şoarecii în care au fost transplantaţi microbi de la oamenii sănătoşi.

Deşi cercetătorii nu ştiu exact ce microb este asociat cu simptomele  Parkinsonului,  studiul dezvăluie faptul că bacteriile joacă un rol important în dezvoltarea bolii.

În viitor, cercetătorii plănuiesc să analizeze flora intenstinală a oamenilor bolnavi de Parkinson pentru a găsi microbul ce produce dezvoltarea bolii.

Sursa:  Popular Science