Home » Știință » Astronomii au emis o teorie şocantă cu privire la Univers: ”Universul este plat!”

Publicat: 09.12.2016
Universul este plat, s-a afirmat de curând, dar există o multitudine de subtilităţi în spatele acestei afirmaţii. Cum ne putem da seama de forma Universului? Ce înseamnă ca un obiect 3D să fie plat? Mai pot fi alte lucruri interesante de spus?

Pentru început, trebuie să definim noţiunea de „plat”. Ecranul pe care priveşti este plat, iar Pământul este curbat, spre exemplu, dar cum putem calcula matematic acest lucru? Un răspuns plauzibil face referire la liniile paralele, căci dacă vei desena două paralele pe o coală de hârtie şi vor continua, acestea vor fi paralele pentru totdeauna, aceasta fiind cea mai uzuală definiţie a liniilor paralele. Însă, acest exerciţiu trebuie repetat în raport cu suprafaţa Pământului, fiecare îndreptându-se către nord, iar forma curbă a Pământului face ca acestea să se întâlnească la un moment dat. Opusul curbaţiei Pământului ia forma unei şa, pe suprafaţa căreia liniile paralele se îndepărtează una de alta. Astfel, poţi măsura „platul” unei structuri doar cu ajutorul paralelelor.

Cu toate acestea, stabilirea formei Universului este o chestiune de cosmologie, iar acesta are o multitudine de deformări, există mase de energie şi există o corespondenţă strânsă între timp şi spaţiu. Te-ai întrebat vreodată care este diferenţa dintre o sferă şi un cilindru? Foloseşte-te de colile pe care ai trasat cele două linii paralele şi confecţionează un cilindru. În tot acest timp observă liniile paralele: acestea vor rămâne, într-adevăr, paralele, pentru că cilindrul este plat.

Acest lucru se întâmplă pentru că există o distincţie clară între geometrie şi topografie şi, pe când geometria universului este foarte atent studiată, topografia nu. Însă, dacă într-adevăr Universul este plat, acest lucru este întâlnit într-un loc foarte îndepărtat, care nu poate fi observat de astronomi, căci niciodată nu au observat galaxii identice şi unde cosmice care să se intersecteze.

Sursa: Space

Universul, dezvaluit intr-o imagine

Cate universuri exista in multivers?

Fotografia “de epoca” a Universului