Home » Știință » Un experiment arată efectele GRAVE ale abuzului copiilor

Un experiment arată efectele GRAVE ale abuzului copiilor

Publicat: 15.02.2017
O echipă de cercetători a demonstrat cu ajutorul unui experiment că adolescenţii şi copiii abuzaţi sunt mai lenţi în dezvoltatul abilităţilor sociale, contribuind la problemele comportamentale ale acestor persoane.

Experimentele cercetătorilor indică faptul că aceşti copii abuzaţi fizic rămân în urma celor neabuzaţi atunci când vine vorba despre învăţatul în a face alegeri care duc la o recompensă, chiar şi după multe încercări, relatează Science News.

Steh Pollak, co-autor al acestui studiu şi psiholog la Universitatea Wisconsin-Madison, dezvăluie: „Copiii abuzaţi eşuează în a deveni flexibili la noi reguli comportamentale într-un mediu din afara familiei”.

Tinerii care au îndurat lovirea şi alte abuzuri fizice văd lumea ca un loc unde îmbrăţişările şi alte răspunsuri pozitive se întâmplă cel mult rar. Astfel, aceştia rămân la ce au învăţat de la părinţii lor impulsivi – recompensele sunt rare sau lipsesc, iar pedepsele sunt întotdeauna iminente.

Echipa a studiat 41 de copii abuzaţi şi 40 de copii neabuzaţi, cu vârstele cuprinse între 12 şi 17 ani. Participanţii sunt de diferite rase şi trăiesc împreună cu părinţii în cartiere sărace sau sunt în partea de jos a clasei de mijloc. Toţi tinerii au inteligenţă şi rezultate şcolare asemănătoare.

Într-un experiment, copiii au văzut o imagine cu un clopot sau o sticlă şi li s-a spus să aleagă una pentru a câştiga puncte care pot fi transformate în jucării. Copiii care au acumulat suficiente puncte pot selecta orice jucărie, inclusiv un set de chimie. Mai puţine puncte însemna pentru copii jucării mai simple.

După 100 de teste, o imagine aleasă la întâmplare de către cercetători la începutul experimentului rezulta în puncte 80% din timp. Cealaltă imagine era cu puncte doar 20% din timp. În a doua parte a experimentului, cercetătorii au schimbat imaginile, una reprezentând un bolţ, iar alta un nasture. Alegerea uneia dintre acestea se transforma în puncte 70% din timp, iar cealaltă 30% din timp.

Pe parcursul experimentului, ambele grupuri au ales imaginile care ofereau puncte mai des, indicând faptul că toţi copiii învăţau valoarea imaginilor. Dar copiii abuzaţi au rămas în urmă: au ales imaginea care dădea recompensă mai des în medie de 131 din 200 de încercări, în timp ce copiii neabuzaţi au obţinut o medie de 154 din 200 de încercări.

265 de milioane de copii sunt forţaţi să lucreze. Astăzi este Ziua Mondială Împotriva Exploatării Copiilor prin Muncă

Fenomenul „bullying” – care este situaţia în România?

Ţipi la copilul tău sau îl loveşti? Amplifici riscul ca acesta să sufere de cancer, astm sau afecţiuni cardiace