Home » Stiinta » Un experiment inedit aduce ERA SPAŢIALĂ mult mai aproape de realitate: spermatozoizii pot rezista în spaţiu şi din ei s-au născut pui sănătoşi

Autor: Alexandru Voiculescu 05.24.2017
Sperma de şoarece care a petrecut mai mult de nouă luni pe orbită a fost folosită pentru a fertiliza un şoarece sănătos. Cercetătorii speră că reproducţia în coloniile spaţiale să fie posibilă pe viitor.

Teruhiko Wakayama, biotehnolog la Universitatea Yamanashi din Japonia, a precizat că „scopul proiectului nostru este de a şti dacă reproducţia la mamifere este posibilă în spaţiu”. Acesta a mai adăugat şi că „rezultatele noastre demonstrează că generarea de pui de mamifer (inclusiv de om) din spermatozoizii ţinuţi în spaţiu este o posibilitate, care ar putea fi utilă odată cu începerea erei spaţiale”.

Mostrele de spermă folosite de cercetători au fost depozitate timp de 288 de zile între august 2013 şi mai 2014 pe Staţia Spaţială Internaţională (ISS), notează Science Alert.

În această perioadă, cercetătorii susţin că mostrele au fost supuse la radiaţii cosmice de 100 de ori mai mari decât cele de pe suprafaţa Terrei. La întoarcerea de pe ISS, mostrele au fost comparate cu sperma care a fost depozitată pe Pământ, în aceleaşi condiţii de temperatură (-95 grade Celsius).

Compararea a indicat că există anumite diferenţe, în sensul că mostrele de pe ISS prezintă urme uşoare  de degradare genetică. Totuşi, atunci când mostrele îngheţate şi uscate au fost reconstituite cu apă (procedeu care încă nu este posibil cu sperma umană) şi au fost folosite pentru a impregna femele, puii au fost sănătoşi, cu doar câteva diferenţe genetice minore.

Mai mult decât atât, atunci când puii au crescut, fertilitatea acestora nu a fost afectată, având la rândul lor pui sănătoşi.

Desigur, acest studiu trebuie precedat de altele care să confirme că acest proces poate avea loc şi la oameni, la o durată de expunere mai îndelungată, unde şi indivizii să fie expuşi radiaţiilor, nu numai mostrele de spermă.

Space X va realiza o misiune neobişnuită la sfârşitul anului acesta. Racheta Falcon 9 va trimite în spaţiu cenuşa a 300 de persoane decedate

NASA va crea cu ajutorul imprimantei 3D zale pentru călătoria în spaţiu

Proprietăţi UIMITOARE ale seminţelor de zorele. Pot rezista la radiaţiile din spaţiu

De ce nu fierbe apa pe Staţia Spaţială Internaţională?

Care este rolul constituțional al reginei Elisabeta a II-a a Marii Britanii?
O nouă formă de imunoterapie oferă rezultate pozitive în cazul copiilor bolnavi de cancer