Home » Stiinta » Noua navă proiectată de Stephen Hawking ar putea ajunge la ,,al doilea Pământ” în următorii 20 de ani

Autor: Oana Bujor 06.24.2017
Stephen Hawking lucrează în prezent la o sondă ce va transmite către Pământ imagini cu zona locuibilă din Alfa Centauri, cea mai apropiată stea de Sistemul nostru Solar. Primele informaţii ar putea fi transmise în următorii 20 de ani.

Renumitul fizician lucrează la construirea unei nave care va putea călători la o cincime din viteza luminii, ceea ce înseamnă că ar putea ajunge la cel mai apropiat frate al Pământului în următorii 20 de ani, informează Independent

În cadrul unui discurs, profesorul Hawking a afirmat că omenirea trebuie să coloizeze curând o altă planetă pentru a putea supravieţui. Confom savantului, motivul pentru care nicio civilizaţie ,,inteligentă” din univers nu a contactat omenirea până în prezent este că în timp ce acestea au evoluat s-au anhilitat prin intermediul ,,războaielor, a bolilor şi a armelor de distrugere în masă,” spune el.

Hawking susţine că Pământul a devenit o planetă mult prea mică pentru fluxul de populaţie, ,,resursele sale fiind consumate cu o rapiditate alarmantă”. De asemenea, schimbările climatice şi iminenţa unui cataclism cosmic reprezintă ameninţări puternice pentru Pământ.

Nava denumită Star Chip va avea doar câţiva centimetri cu o greutate minimă de câteva grame. Aceasta va fi alimentată de raze laser proiectate de pe Pământ. ,,Un astfel de sistem ar putea ajunge pe Marte în mai puţin de o oră, ar ajunge la Pluto în aproximativ o zi şi la Alfa Centauri în doar 20 de ani,” a spus Hawking.

,,Odată ajunsă acolo, nava va transmite imagini cu orice planetă descoperită în drumul său, va testa câmpul magnetic şi moleculele organice. De asemenea, pe parcursul călătoriei sale, Star Chips va ajunge la Proxima b, planeta de mărimea Pământului aflată în zona locuibilă din Alfa Centauri,” adaugă el.