Home » Știință » Un tratament pentru diabetici, fără efecte secundare, testat cu SUCCES pe şoareci. Urmează testele pe oameni

Publicat: 08.07.2017
Cercetătorii din cadrul University of Texas Health Science Center au reuşit să sporească secreţia de insulină dintr-un anumit tip de celule pancreatice. Descoperirea ar putea reprezenta un posibil tratament pentru tipurile de diabet 1 şi 2.

Cercetătorii plănuiesc să realizeze primele teste clinice în următorii 3 ani, dar în prezent doresc să testeze medicamentul pe animale de dimensiuni mari, analize ce ar putea costa aproximativ 5 milioane de dolari, informează Futurism

În ianuarie, cercetătorii au primit un brevet din partea oficialilor din SUA, strategia s-a dovedit eficientă în vindecarea şoarecilor de diabet. ,,A funcţionat perfect,” declară dr. Doiron, profesor asistent în cadrul UT Health. ,,Am vindecat şoarecii de diabet în decursul unui an fără a observa vreun efect secundar. Dar, desigur, discutăm despre teste pe şoareci, următorul pas este realizarea testelor pe animale masive asemănătoare cu oamenii privind sistemul endocrin,” a adăugat el.

Ralph DeFronzo, profesor de medicină şi director al sectorului de diabetici din cadrul UT Health, a descris terapia: ,,În pancreas există nenumărate celule în afară de cele beta, noi încercăm să modificăm aceste celule pentru a secreta insulină, dar doar ca un răspuns la glucoză. Asemănător procesului realizat de celulele beta”.

Insulina scade nivelul zahărului din sânge, substanţa este însă secretată doar de celulele beta. În cazul diabetului de tip 1, celulele beta sunt distruse de sistemul imunitar, astfel corpul persoanei nu produce insulină. În cazul diabetului de tip 2, celulele beta cedează, iar nivelul de insulină creşte. În acelaşi timp, în cazul biabetului de tip 2 insulina nu este utilizată de corp într-un mod eficient.

Terapia poate fi realizată printr-o tehnică numită ,,transferare a genelor.” Un virus este utilizat pentru introducerea genelor în pancreas. Aceste gene provoacă apariţia enzimelor digestive şi a altor celule care provoacă secreţia de insulină. Cu ajutorul terapiei, nivelul zahărului din sângele şoarecilor a putut fi reglat.

Test de cultură generală. Ce înseamnă SOS?
O predicție extraordinară a lui Albert Einstein despre găurile negre a fost confirmată
O structură gigantică ascunsă în adâncurile spațiului pune la încercare înțelegerea Universului
O fetiță de doar 6 luni a primit un transplant rar de plămâni
Comerțul „arme contra petrol” dintre Rusia și Coreea de Nord, lovit de noi sancțiuni
Platforma Temu din China, acuzată că folosește practici ilegale
Mai bine de trei veacuri de când „Lorenzo de Medici” al României îi îndruma pe moldoveni să lupte împotriva otomanilor
Vaccinarea împotriva HPV a prevenit 90% dintre cazurile de cancer de col uterin
Singurul oraș din România în competiția pentru titlul de Capitală Verde Europeană
Cum vor măicuțele de la Notre-Dame-des-Neiges să-și salveze mănăstirea?