Home » Stiinta » Un tratament pentru diabetici, fără efecte secundare, testat cu SUCCES pe şoareci. Urmează testele pe oameni

Autor: Oana Bujor 07.08.2017
Cercetătorii din cadrul University of Texas Health Science Center au reuşit să sporească secreţia de insulină dintr-un anumit tip de celule pancreatice. Descoperirea ar putea reprezenta un posibil tratament pentru tipurile de diabet 1 şi 2.

Cercetătorii plănuiesc să realizeze primele teste clinice în următorii 3 ani, dar în prezent doresc să testeze medicamentul pe animale de dimensiuni mari, analize ce ar putea costa aproximativ 5 milioane de dolari, informează Futurism

În ianuarie, cercetătorii au primit un brevet din partea oficialilor din SUA, strategia s-a dovedit eficientă în vindecarea şoarecilor de diabet. ,,A funcţionat perfect,” declară dr. Doiron, profesor asistent în cadrul UT Health. ,,Am vindecat şoarecii de diabet în decursul unui an fără a observa vreun efect secundar. Dar, desigur, discutăm despre teste pe şoareci, următorul pas este realizarea testelor pe animale masive asemănătoare cu oamenii privind sistemul endocrin,” a adăugat el.

Ralph DeFronzo, profesor de medicină şi director al sectorului de diabetici din cadrul UT Health, a descris terapia: ,,În pancreas există nenumărate celule în afară de cele beta, noi încercăm să modificăm aceste celule pentru a secreta insulină, dar doar ca un răspuns la glucoză. Asemănător procesului realizat de celulele beta”.

Insulina scade nivelul zahărului din sânge, substanţa este însă secretată doar de celulele beta. În cazul diabetului de tip 1, celulele beta sunt distruse de sistemul imunitar, astfel corpul persoanei nu produce insulină. În cazul diabetului de tip 2, celulele beta cedează, iar nivelul de insulină creşte. În acelaşi timp, în cazul biabetului de tip 2 insulina nu este utilizată de corp într-un mod eficient.

Terapia poate fi realizată printr-o tehnică numită ,,transferare a genelor.” Un virus este utilizat pentru introducerea genelor în pancreas. Aceste gene provoacă apariţia enzimelor digestive şi a altor celule care provoacă secreţia de insulină. Cu ajutorul terapiei, nivelul zahărului din sângele şoarecilor a putut fi reglat.

Urme de pași umani, vechi de 120.000 de ani, au fost descoperite în Arabia Saudită