Home » Stiinta » Piaţa Universităţii se transformă pentru o seară în cel mai fascinant laborator de ştiinţă

Mihaela STOICA 09.28.2017
Cercetătorii aduc ştiinţa în stradă la Noaptea Cercetătorilor Europeni şi în 2017, în Bucureşti şi alte 16 oraşe din România. În capitală, cercetători din diferite domenii, ingineri, exploratori şi inventatori îi aşteaptă pe pasionaţii de ştiinţă de toate vârstele vineri, 29 septembrie, în Piaţa Universităţii, începând cu ora 17.00.
Standurile celor mai importante centre de cercetare şi instituţii de învăţământ vor alterna cu cele ale firmelor şi organizaţiilor ce au dezvoltat produse inovatoare.

Vizitatorii vor avea ocazia să treacă de la experienţa vieţii de chimist, cu toată distracţia pe care o aduc reacţiile spectaculoase, la ce înseamnă reciclarea inteligentă şi vor putea testa generatorul cu pedale şi bobina Tesla cântătoare. Pentru ca călătoria să fie completă, publicul se va bucura de şi de o expoziţie cu machete de sit urban, arhitectură românească şi design, informează organizatorii.

Ajuns deja la cea de-a patra ediţie, proiectul 5 Ştiinţe iniţiat de Researchers4humanity în cadrul Nopţii Cercetătorilor, aduce anul acesta în faţa publicului cinci proiecte cel puţin spectaculoase. 50 de elevi au reuşit ca după trei luni de lucru intens alături de cercetători să dezvolte cinci lucrări de cercetare, în cele mai captivante domenii.

USAMV va provoca vizitatorii să participe activ la activităţile de analiză a fructelor exotice obţinute din cercetările grupurilor de studenţi şi profesori (Kiwi, Curmale chinezeşti, Banana Nordului), iar Muzeul Naţional de Istorie Naturală “Grigore Antipa” aduce direct din laboratorul de cercetare brăţările cu mesaj genetic.

Centrul Naţional de Cartografie va realiza demonstraţii explicative despre scanarea laser, decolăm, zburăm, scanăm şi aterizăm. Cercetătorii îi aşteaptă cu premii şi jocuri pe toţi cei curioşi să afle mai multe despre scanarea aeriană a spaţiului înconjurător.
Standurile deja consacrate Info Point, E.U. corner & Europe Direct şi ca noutate pentru acest an standul Marie Curie Alumni aşteaptă vizitatorii să îi familiarizeze cu întreg conceptul Nopţii Cercetătorilor.

În cadrul evenimentului vor fi pregătite pentru copii jocuri educative care în acelaşi timp sunt extrem de distractive. Acestea le vor stimula creativitatea şi le vor cataliza curiozitatea şi dorinţa de a învăţa lucruri noi. Adulţii nu vor fi nici ei neglijaţi şi sunt aşteptaţi să participe la dezbateri şi discuţii pe teme ştiinţifice, iar pentru cei mai îndrăzneţi sunt pregătite întâlniri cu cercetătorii care le vor da răspunsuri la cele mai încuietoare intrebări.

Spectacolul ştiinţei va fi completat de un show de lumini laser. Odată cu lăsatul întunericului, începând cu ora 21.30, Piaţa Universităţii va deveni scena pentru laserele colorate ce vor dansa pe ritmuri de muzică electronică.

Programul complet este disponibil aici: www.noapteacercetatorilor.eu