Home » Știință » Descoperire uimitoare cu privire la materia organică de pe Ceres: originea acesteia este nativă

Publicat: 23.10.2017
Din momentul în care nava spaţială Dawn a NASA a localizat materie organică pe Ceres, savanţii au încercat să afle originea acestuia. Dovezile indică faptul că materia organică este nativă, produsă chiar pe planeta pitică şi nu provine din asteroizii şi cometele care au lovit planeta.

„Descoperirea unei mari concentraţii de material organic lângă craterul Ernulet este o enigmă”, a precizat Simone Marchi, savant la Southwest Research Institute. „A fost materialul organic adus pe Ceres după formarea ei? Sau a fost sintetizat şi/sau concentrat într-o anumită locaţie datorită proceselor interne? Ambele scenarii au lipsuri, deci ne poate lipsi o parte critică din puzzle”, adaugă acesta.

Se consideră că Ceres a apărut acum 4,5 miliarde de ani la începutul Sistemului Solar. Localizarea planetei pitice la graniţa dintre partea interioară a Sistemului Solar şi cea exterioară şi compoziţia caracterizată prin argile, carbonaţi de sodiu şi de amoniac, sugerează o evoluţie chimică foarte complexă. Rolul materiei organice în această evoluţie nu este înţeles pe deplin, dar are o importanţă majoră în astronomie, scrie Science Daily.

„Recent, am investigat viabilitatea originii materiei organice în urma unui impact cu o cometă sau asteroid”, a precizat Marchi.

Modelele dezvoltate de echipa de cercetare au indicat că impacturile mari, cu viteze ridicate, ar fi distrus aproape toată materia organică. În schimb, la viteze de impact mai mici, 20-30% din materia organică ar fi fost păstrată. Totuşi, distribuţia spaţială a acestei materii pe Ceres nu se potriveşte cu locurile în care au avut loc impacturile. În acest sens, Marchi sugerează că „descoperirea indică faptul că materia organică de pe Ceres este nativă”.

Cercetătorii au descoperit că planeta pitică Ceres are multă apă – VIDEO