Home » Stiinta » Un proces cuantic observat în apă poate schimba (cel puţin) două domenii importante ale cercetării ştiinţifice

Alexandru Voiculescu 11.12.2017
Cercetătorii de la Universitatea din Sydney au utilizat tehnicile cuantice pentru a înţelege electroliza apei, în care aplicarea unui curent electric produce elementele constituente ale apei: hidrogenul şi oxigenul. De asemenea, detectarea elementelor organice din apă se poate face cu o mai mare uşurinţă, ceea ce este ideal pentru purificarea apei.

Cercetătorii australieni au găsit un „tunel” prin barierele soluţiilor de apă îndepărtate de electrozi, neutralizând ioni de impurităţi în apă. Acest lucru poate fi detectat în schimbările curentului, care are aplicaţii în biosenzori, ce detectează elementele organice din soluţii. Mai mult decât atât, hidrogenul poate fi generat mai eficient, scrie phys.org.

Neutralizarea ionilor din soluţie este o idee diferită faţă de cea curentă, unde neutralizarea are loc doar la suprafaţa electrodului.

Teoria tunelurilor cuantice rezultate în urma electrolizei a fost propusă pentru prima dată de Ronald Gurney, dar nu a fost confirmată până acum.

Existenţa acestor tuneluri a început să fie suspectată din 1986, cu ajutorul progresului tehnicilor microscopice.

Acest studiu „pune bazele unor metode mai noi şi mai rapide de a detecta impurităţile din apă, cu implicaţii importante în tehnicile de biosenzori”, a precizat David McKenzie, conducătorul acestui studiu. „O mai bună înţelegere a electrolizei devine din ce în ce mai importantă pentru aplicaţiile în energiile alternative”, adaugă acesta.

Pentru a produce energie cu ajutorul soarelui, o metodă teoretic mai bună decât utilizarea electricităţii direct din panouri solare este utilizarea acestei energii pentru electroliză care ar genera hidrogenul, care poate fi depozitat şi utilizat târziu, spre deosebire de energia solară care este dependentă de lumină.

Efectul de tunel se referă la procesul cuantic unde particulele se deplasează printr-o barieră care fizica clasică spune că e impenetrabilă.

Electronii sunt capabili să treacă prin sistemele biologice şi chimice într-o manieră neobişnuită care are implicaţii în fotosinteză şi în sisteme biologice.

Inovaţia care poate rezolva foametea la nivel mondial: savanţii au creat hrană folosind electricitate