Home » Stiinta » Un pas important în ştiinţă! Fizicienii au doborât un record în măsurarea unei proprietăţi fundamentale a protonului

Autor: Alexandru Voiculescu 11.29.2017
O echipă internaţională de savanţi a utilizat metode extrem de precise pentru a determina momentul magnetic al protonilor. Aceştia au găsit că are o valoare de 2,79284734462 magnetoni, cu o eroare de +/- 0,00000000082.

Momentul magnetic este o proprietate a particulelor care este o condiţie esenţială pentru apariţia magnetismului şi aplicată protonilor, semnifică o proprietate fundamentală a structurii atomice, scrie Science Alert.

Pentru a realiza o astfel de măsurătoare, savanţii au trebuit să izoleze un singur proton cu ajutorul capcanei Penning: au detectat semnalele termale ale ionilor (atomi sau molecule cu un număr diferit de protoni şi electroni) şi au folosit un câmp electric pentru a elimina protonii.

Un proton în capcana Penning îşi va sincroniza spinul (mişcarea de rotire) cu câmpul magnetic din interiorul capcanei. Detectorul a măsurat două frecvenţe: frecvenţa ciclotronică a protonului într-un câmp magnetic şi frecvenţa Larmor (precesia spinului). Dacă ar fi să comparăm cu o planetă, frecvenţa ciclotronică ar semăna cu mişcarea corpului în jurul stelei, iar precesia spinului ar însemna deplasarea axei verticale, formând un cerc imaginar deasupra corpului.

Împreună, acestea ajută la determinarea momentului magnetic. Georg Schneider, autor principal al studiului, a precizat că lucrarea „ne va ajuta să înţelegem mai bine structura atomică”.

Un pas important în fizică: oamenii de ştiinţă rezolvă problema antimateriei