Home » Stiinta » Acţiunea stranie de la distanţă a particulelor cuantice a fost făcută practică pentru prima dată. Implicaţiile sunt uriaşe

Autor: Alexandru Voiculescu 01.10.2018
O echipă de la Griffith's Centre for Quantum Dynamics din Australia au demonstrat cum să testeze comportamentul perechilor de fotoni chiar şi în condiţii din afara laboratorului, fiind un pas important spre aplicabilitatea efectului numit non-localizare cuantică.

Studiul experimental şi tehnicile folosite sunt publicate în jurnalul Science Advances.

Non-localizarea cuantică este importantă în dezvoltarea unei noi reţele globale de informaţie, mult mai eficientă şi mai sigură ca cea prezentă, scrie phys.org.

Efectul de non-localizare apare atunci când doi fotoni rămân „legaţi” între ei, chiar dacă se află la o distanţă unul faţă de celălalt. Legătura dintre cele două particule de lumină înseamnă că măsurarea proprietăţilor determină proprietăţile geamănului său.

„Pe măsură ce canalul cuantic creşte (distanţa dintre cei doi fotoni) din ce în ce mai puţini fotoni trec prin legătură, pentru că niciun material nu este perfect transparent şi absorbţia şi reflexia joacă un rol important”, a precizat Geaoff Pryde, unul dintre membrii echipei.

Astfel, savanţii au venit cu o altă abordare – teleportarea cuantică – care să elimine problema menţionată mai sus. Au selectat cei câţiva fotoni care au supravieţuit şi i-au teleportat într-un alt canal cuantic, mai curat şi mai eficient.

Deşi experimentele au fost realizate în laborator, experţii au testat canale cu absorbţie de fotoni echivalente cu aproximativ 80 de kilometri de telecomunicaţii prin fibră optică.

PREMIERĂ fabuloasă în ştiinţă: s-a realizat prima teleportare de pe Terra. Acum 27 de ani era considerată o utopie

Reţelele de internet cuantice, COŞMARUL hackerilor. Cu ajutorul sistemelor matematice complexe, informaţiile vor putea fi transmise în siguranţă. ,,Va fi benefic pentru întreaga umanitate”

Reuşită de excepţie a chinezilor! Au creat o reţea de comunicaţii imposibil de atacat de hackeri

Prima reţea cuantică din istorie: doi atomi şi un foton

Care este rolul constituțional al reginei Elisabeta a II-a a Marii Britanii?
O nouă formă de imunoterapie oferă rezultate pozitive în cazul copiilor bolnavi de cancer