Home » Stiinta » A fost realizată cea mai complexă simulare a Universului

A fost realizată cea mai complexă simulare a Universului

Autor: Oana Bujor 02.04.2018
Specialiştii au realizat un model simulat a tot ceea ce a fost descoperit până în prezent despre univers. În prezent, modelul furnizează predicţii precise care vor duce în viitor la descoperiri uimitoare.

Intitulat Illustris: The Next Generation (or IllustrisTNG), specialiştii se aşteaptă ca modelul să extindă frontiera descoperirilor spaţiale. ”Atunci când observăm galaxiile prin intermediul telescopului, putem măsura doar anumite entităţi. Cu ajutorul simulării, putem analiza toate proprietăţile din cadrul acestor galaxii. Nu doar modul în care acestea arată, ci şi întreaga istorie a formării,” a declarat astrofizicianul Shy Genel, din cadrul Institutului Flatiron.

Conform Science Alert, IllustrisTNG este succesorul simulării Illustris şi are la bază contribuţiile aduse de cercetătorii din cadrul universităţilor Harvard, Cambridge, Heidelberg, CCA şi MIT. Noua simulare conţine o rezoluţie mult mai bună şi acoperă o suprafaţă mult mai mare a universului. În cadrul modelului pot fi observate roiuri de galaxii şi modul în care acestea s-au transformat în timp.

Întreaga informaţie a fost stocată în supercomputerul Hazel Hen din Germania. Chiar şi aşa, a durat aproape două luni realizarea calculelor a 500 de terabiţi de date. ”Analizarea acestor date ne va ţine ocupaţi  în următorii ani şi ne-ar putea furniza informaţii importante din domeniul astrofizicii,” a declarat Volker Springel din cadrul Institutului Heidelberg.