Home » Știință » O nouă metodă permite savanţilor să observe interacţiunea dintre neuroni în timp real

Publicat: 15.04.2018
Cercetătorii în neuroştiinţe de la UCLA au efectuat un studiu care poate duce la o înţelegere mai bună a astrocitelor, o celulă nervoasă de forma unei stele care are un rol cheie în tulburările neurologice precum boala Lou Gehrig, Alzheimer şi Huntington.

Publicată în revista de specialitate Neuron, noua metodă permite cercetătorilor să „sondeze” în creierul şoarecilor şi să vadă modul în care astrocitele influenţează comunicarea dintre celule în timp real, scrie Medical Xpress.

În particular, echipa de cercetători americani s-a concentrat pe legătura astrocitelor cu sinapsele, joncţiunea dintre neuroni care le permite acestora să comunice între ei.

„Am putut vedea modul în care astrocitele şi sinapsele au un contact fizic şi am putut determina cum aceste legături se schimbă în condiţii precum boala Alzheimer şi Huntington”, a precizat autorul principal al studiului Baljit Khakh. „Ce am descoperit poate deschide calea către noi strategii pentru tratarea acestor boli, spre exemplu, prin identificarea interacţiunilor celulare care susţin funcţiile normale ale creierului”.

În metoda creată de echipă, mai multe culori de lumină trec printr-o lentilă pentru a amplifica obiectele care ar fi invizibile cu ochiul liber şi care ar fi mult mai mici decât cele vizibile cu tehnicile anterioare.

„Ştim că astrocitele joacă un rol important în modul în care funcţionează creierul şi, de asemenea, influenţează apariţia bolilor”, a precizat Chris Octeau, unul dintre cercetători. „Dar modul în care celulele realizează aceste lucruri a rămas ceva nerezolvat”.

O elevă de doar 17 ani a creat un tratament revoluţionar împotriva leziunilor cerebrale