Home » Știință » O nouă descoperire aruncă o nouă ”lumină” asupra materiei întunecate: comportamentul ei este diferit faţă de o teorie anterioară

Publicat: 14.04.2018
Materia întunecată rămâne cea mai timidă din Univers. Noile observaţii arată că materia întunecată din roiul de galaxii Abell 3827 ignoră cu încăpăţânare toate tipurile de materie, inclusiv pe sine, conform cercetătorilor britanici de la Durham University.

Noul studiu, publicat la arXiv.org, contrazice o descoperire anterioară conform căreia stelele sunt separate de materia lor întunecată în Abell 2827, un roi care include patru galaxii în coliziune aflat la 1,3 miliarde de ani lumină de Terra, scrie Science News.

La acel timp, cosmologul Richard Massey şi colegii săi au sugerat că materia întunecată a rămas în urma galaxiei sale pentru că interacţiona cu o altă aglomerare de materie întunecată – ceva ce materia întunecată nu trebuia să facă, conform teoriei standard. Materia întunecată, care alcătuieşte o mare parte din Univers, interacţionează doar cu materia obişnuită, vizibilă, prin forţa gravitaţiei.

Totuşi, cele mai recente observaţii culese cu Atacama Large Millimeter Array din Chile arată că de fapt materia întunecată se comportă exact cum era prezis înaintea studiului. „Ne-am uitat mai bine şi am găsit că materia întunecată se ascundea acolo unde trebuia să fie”, a precizat Massey, de la Durham University din Anglia.

Prima imagine cu materia întunecată din Univers? Fizicienii nu au o explicaţie pentru ce au văzut în centrul galaxiei noastre

Ce s-ar întâmpla dacă ai deveni materie întunecată?

Cercetătorii au reuşit să măsoare cantitatea de materie întunecată pe care o pierde Universul