Home » Stiinta » Este un ”Pământ extraterestru”. NASA a publicat cele mai clare imagini cu luna lui Saturn, Titan – FOTO

Autor: Oana Bujor 07.23.2018
După zeci de ani de la apariţia primelor imagini transmise înapoi pe Pământ, care ne-au permis să observăm planeta Saturn şi lunile sale, Titan a rămas încă învăluit în mister.

Aterizarea sondei Huygens din 2005 ne-a adus mai aproape de satelitul natural a cărui suprafaţă seamănă cu „un Pământ extraterestru” ce conţine ploi şi râuri de metan, dune uriaşe de nisip şi un ocean sub sprafaţata sa.

Însă, conform Mail Online, sonda s-a oprit la scurt timp după asolizare, astfel doar Cassini a rămas să continue observaţiile. În prezent, la 13 ani de la furnizarea datelor de către instrumentele Visual şi Infrared Mapping Spectrometer de pe Cassini, a fost realizată cea mai detaliată hartă a globului. Aceasta prezintă modul în care ar putea arăta TItan dacă am putea observa satelitul natural prin atmosfera sa groasă.

„Noua colecţie de imagini este cea mai reprezentativă pentru modul în care arată Titan”, este anunţul NASA.

Sursa: NASA

Atmosfera densă a lui Titan face studierea sa extrem de dificilă. Astfel, agenţia spaţială a apelat la utilizarea lungimilor de undă cu infraroşu ce permit obţinerea unei imagini clare. „Realizarea mozaicurilor prin intemediul VIMS cu ajutorul imaginilor de pe Titan a reprezentat mereu o provocare. Am realizat multe zboruri pentru observarea diferitelor condiţii atmosferice şi geologice”, scrie NASA.

Pentru imaginile colorate, agenţia  a combinat imagini realizate pe trei canale diferite de culoare: roşu, verde şi albastru.