Home » Știință » Un nou instrument ADN poate prezice înălţimea şi evalua riscul apariţiei maladiilor severe

Publicat: 10.10.2018
Un nou instrument sau algoritm poate prezice cu acurateţe înălţimea oamenilor, dar mai important, poate evalua riscul apariţiei bolilor grave, precum cancerul sau bolile de inimă.

Pentru prima dată, cercetătorii au reuşit să creeze un algoritm pentru a prezice trăsături umane precum înălţimea, densitatea oaselor şi chiar nivelul de educaţie pe care îl poate atinge cineva, bazându-se doar pe genomul respectivului. Totuşi, aplicaţiile nu se opresc aici, scrie Science Daily.

„Deşi am validat acest instrument pentru aceste trei rezultate, acum putem aplica metoda pentru a prezice alte trăsături complexe asociate riscului de îmbolnăvire de cancer, diabet sau de inimă. Este doar începutul”, a declarat Stephen Hsu, conducătorul studiului de la Michigan State University.

Aşadar, aplicaţiile viitoare au potenţialul de a duce la progrese însemnate în practica medicinei de precizie, care permite doctorilor să intervină cât mai devreme cu putinţă pentru a preveni sau întârzia apariţia unei maladii.

Studiul a fost publicat în numărul din octombrie al revistei Genetics şi a inclus analizarea genomului a aproape 500.000 de adulţi din Marea Britanie folosind inteligenţa artificială, unde computerul învaţă şi îşi adaptează metodele de procesare a informaţiei chiar din datele la dispoziţie.

Spre exemplu, „algoritmul analizează alcătuirea genetică şi înălţimea fiecărei persoane”, conform lui Hsu. „Computerul învaţă de la fiecare persoană iar în ultimă instanţă anticipează cât de înalţi sunt doar după analizarea genomului”, adaugă acesta.

O tehnică de modificare a ADN-ului ce ar putea ajuta la tratarea bolilor poate provoca apariţia cancerului