Home » Stiinta » Testul ce poate detecta toate tipurile de cancer în doar 10 minute

Testul ce poate detecta toate tipurile de cancer în doar 10 minute

Autor: Oana Bujor 12.06.2018
Testul ce poate detecta toate tipurile de cancer în doar 10 minute
Cercetătorii au dezvoltat un test ce poate fi utilizat pentru depistarea tuturor tipurilor de cancer. Acesta are la bază o semnătură unică a ADN-ului ce pare să fie comună pentru toate tipurile de cancer.

Testul trebuie realizat pe oameni, iar analizele clinice sunt necesare înainte ca specialiştii să fie siguri că poate fi utilizat în scop medical. Conform Science Alert, fiecare tip de cancer, fie că este de sân sau intestinal, conţine diferenţe genetice şi alte trăsături specifice.

Cercetătorii au încercat pentru o lungă perioadă de timp să descopere o modalitate de diagnosticare a tuturor tipurilor de cancer. Cercetarea arată că, în cazul cancerului, ADN-ul formează o structură unică atunci când este amplasat în apă. Structura este aceeaşi în cazul probelor de ADN prelevate din cancer mamar, de prostată sau intestinal, precum şi în cazul limfomului.

Specialiştii Universităţii din Queensland au utilizat această descoperire pentru a dezvolta un test de identificare a ADN-ului canceros în mai puţin de 10 minute.

Metodele actuale de detectare a cancerului necesită o biopsie de ţesut. Aşadar, cercetătorii au încercat să realizeze o metodă mai puţin invazivă de diagnosticare, testul ce poate detecta toate formele timpurii de cancer. Aproape toate celulele din corp au acelaşi ADN, dar studiile au arătat că progresia cancerului produce modificări la nivelul ADN-ului.

Această schimbare este evidentă în tiparul de distribuire a metilului. Tiparul diferit dintr-o celulă normală de ADN este crucial pentru reglarea funcţiilor sale. De asemenea, acesta este responsabil pentru activarea şi dezactivarea genelor. Alterarea acestui tipar reprezintă modalitatea prin care cancerul se propagă.

Cu ajutorul microscopiei de transmisie cu electroni, cercetătorii au observat fragmentele canceroase de ADN în structuri tridimensionale din apă. În testele de laborator, particulele de aur ajută la detetarea moleculelor biologice, precum ADN-ul. Acest lucru se datorează faptului că aurul afectează comportamentul moleculelor, modificările fiind vizibile prin schimbarea culorii lor.

Descoperirea a ajutat la crearea unui test ce poate detecta ADN-ul canceros din sânge şi ţesuturi. Pentru proces este necesară o cantitate mică de ADN purificat ce este amestecat cu câteva picături dintr-o soluţie cu particule de aur.

Testul funcţionează şi pentru detectarea electrochimică, atunci când ADN-ul este ataşat de elctrozii plaţi de aur. Până în prezent, cercetătorii au testat peste 200 de ţesuturi şi probe de sânge, fiind obţinută o acurateţe de 90%.

Descoperire neaşteptată realizată de savanţi: cancerul de colon este stimulat de bacterii

Factorii care provoacă apariţia cancerului la copii şi modul în care poate fi depistată boala

Un medicament revoluţionar ce luptă împotriva cancerului se află în etapa finală de analiză. Va putea trata mai multe tipuri de cancer

De ce nu a fost identificat un tratament pentru cancer până în prezent?

Scheletul victimei unei crime „misterioase” a fost descoperit lângă un monument similar celui de la Stonehenge