Home » Stiinta » Eşti şi tu un „marţian de onoare”? Sonda InSight a arătat unde a ajuns numele a aproape 9 mii de români

Autor: Oana Bujor 12.08.2018
Sonda InSight de pe Marte şi-a îndepărtat lentila de protecţie a camerelor, fapt ce a permis robotului să realizeze o imagine extrem de clară cu noua sa casă. NASA a publicat o serie de imagini realizate săptămâna aceasta, inclusiv una în care pot fi văzute cele două cipuri pe care se află numele a peste 2 milioane de persoane ce au ajuns pe Planeta Roşie.

InSight va începe să realizeze imagini cu solul din faţa sa pentru ca specialiştii să aleagă cea mai bună locaţie pentru realizarea forajelor. „Suntem pe Marte prieteni”, a fost scris într-o postare de pe contul de Twitter al lui InSight. „Acum sunteţi toţi marţieni de onoare”, se continua postarea de pe Twitter. În aceste cipuri se află şi numele a 8.940 de români, dar şi cele ale membrilor decedaţi ai trupei ”Goodbye to Gravity”, respectiv Bogdan Lavinius, Mihai Alexandru, Alex Pascu şi Vlad Ţenea.

Sursa-NASA

Conform Mail Online, acum sonda de aterizare este pregătită să-şi înceapă treaba. „În prezent, vedem prima imagine cu noul nostru loc de muncă”, a declarat Bruce Benerdy, principalul cercetător al misiunii din cadrul Laboratorului Jet Propulsion al NASA. Braţul robotic se poate extinde pe o lungime de aproximativ 2 metri şi va fi utilizat curând pentru amplasarea instrumentelor ştiinţifice pe sol. Acest proces va dura aproximativ 2-3 luni.

Camera ce se află sub sondă va fi utilizată pentru înregistrarea imaginilor cu zona de forare, însă instrumentul a captat puţin praf în momentul amartizării. „Am avut o lentilă de protecţie, dar cumva praful tot a reuşit să intre in lentilă”, a declarat Tom Hoffman, managerul proiectului InSight.

InSight a ajuns pe Marte luna trecută, fiind a opta aterizare pe Marte realizată, cu succes, de NASA. Specialiştii speră ca aceasta să fie prima misiune ce descifrează secretele geologice din adâncurile planetei.

Marte, atracţia principală pentru pământeni. Urmează încă patru misiuni pe suprafaţa şi pe orbita Planetei Roşii