Home » Știință » Sonda InSight de pe planeta Marte şi-a făcut primul selfie

Sonda InSight de pe planeta Marte şi-a făcut primul selfie

Publicat: 13.12.2018
Sonda InSight de pe Marte şi-a făcut primul selfie. Robotul a încheiat prima expertiză fotografică asupra craterului plin de nisip din jurul său, a anunţat NASA.

Întreaga muncă s-a concretizat în imaginea de mai sus, creat dintr-un mozaic de 11 imagini. Conform ScienceMag, imaginile vor ajuta echipa de ingineri să realizeze o perspectivă 3D a zonei unde vor fi amplasate două instrumente ştiinţifice.

Amplasarea seismometrului ar putea avea loc săptămâna următoare. Sonda InSight a ajuns pe Planeta Roşie pe 26 noiembrie, aceasta fiind a opta aterizare pe Marte realizată, cu succes, de NASA. Misiunea InSight (Interior Exploration using Seismic Investigations, Geodesy and Heat Transport) este cea care a transportat primul seismometru pe Marte.

Seismometrul va măsura cutremurele minuscule care străbat planeta. Undele vor avea o anumită structură în funcţie de structura internă a lui Marte. Deşi alte misiuni, precum roverul Viking, au avut seismometru, niciunul nu era suficient de sensibil pentru a înregistra aceste cutremure – InSight ar fi capabil să măsoare precis vibraţiile cu amplitudini mici chiar şi cât un atom.

Pe măsură ce Marte se roteşte, cu InSight pe suprafaţa sa, cercetătorii de pe Pământ pot măsura cum polul nord marţian fluctuează pe parcursul unui an pe Marte. Frecvenţa şi amplitudinea fluctuaţiilor se pot corela cu dimensiunea şi densitatea miezului marţian.

Misiunea InSight a fost lansată pe 5 mai la bordul unei rachete Atlas V.

Sunetul vântului pe Marte, înregistrat de sonda InSight – AUDIO