Home » Știință » Femeia care nu simte durere nici dacă se arde sau taie. Cazul ei ar putea revoluţiona medicina

Publicat: 29.03.2019
O pensionară din Scoţia are o mutaţie genetică care o face să nu simtă durerea, iar cazul ei ar putea deschide o nouă eră pentru tratamentele împotriva durerii cronice şi a anxietăţii.
Jo Cameron, care în prezent are 71 de ani, a atras atenţia medicilor pe când avea 65 de ani. Atunci, ea a primit medicamente pentru o problemă la şold pe care doctorii au catalogat-o ulterior ca fiind o coxartroză care necesita operaţie.

După intervenţia chirurgicală, medicii de la Raigmore Hospital, din Inverness (oraş aflat pe coasta de Nord-Est a Scoţiei), au descoperit că aceasta nu avea dureri.

Mai mult, femeia le-a spus medicilor că s-a ars şi tăiat în repetate rânduri fără să resimtă niciun fel de durere. A realizat că are arsuri pe piele doar atunci când a simţit mirosul de carne arsă, potrivit Independent

Medici şi cercetători de la University College London şi University of Oxford au supus-o la mai multe teste care au arătat că aceasta este insensibilă la durere. Cercetătorii au identificat ulterior că femeia are două mutaţii genetice care o fac să nu simtă durere. Una este în gena FAAH, despre care se ştie că este asociată cu sensibilitatea la durere. Gena FAAH joacă un rol în sistemul endocanabinoid al organismului, părţi ale sistemului nervos central care joacă un rol în durere, memorie şi starea de spirit şi în care compuşii din canabis acţionează.

Cercetătorii au mai găsit o a doua genă, pe care au catalogat-o anterior drept „deşeu ADN” deoarece nu avea nicio utilitate. Se pare că această genă, pe care cercetătorii au denumit-o „Faah-Out”, controlează gena FAAH şi în cazul lui Jo Cameron este oprită.

Pensionara din Scoţia nu a înregistrat un scor zero doar la testele pentru durere, ci şi la cele pentru anxietate şi depresie şi a afirmat că nu a resimţit niciodată panică în situaţii periculoase, precum un accident de maşină.

Pentru cercetători cazul femeii are o miză imensă. Jumătate dintre pacienţii care se recuperează după operaţii resimt dureri severe sau moderate deşi iau calmante moderne.

Cazul său a fost publicat recent în British Journal of Anaesthesia, iar cercetătorii speră că îi va ajuta să creeze noi tratamente pentru durerea cronică, tulburările de anxietate şi recuperarea după operaţii.