Prima pagină Stiinta

Imagini umitoare realizate de sonda Bereşeet a Israelului cu partea nevăzută a Lunii - FOTO

Alexandru Voiculescu 04.09.2019 | ● Vizualizări: 1788
Foto: arhiva     + zoom
Galerie foto (3)

Nava spaţială Bereşeet a realizat primele imagini cu partea nevăzută a Lunii înainte de aselenizarea istorică a acesteia la sfârşitul lunii aprilie.

Sonda a intrat pe orbită joia trecută, capturând imagini uimitoare ale satelitului natural al Pământului. Doar alte trei ţări au reuşit să trimită sonde pe suprafaţa Lunii: Statele Unite, Uniunea Sovietică şi China, scrie Fox News.

Nava spaţială a fost lansată de la Cape Canaveral Air Force Station cu o rachetă Falcon 9 a SpaceX pe 21 februarie.

Credit foto: Eliran Avital

De asemenea, Bereşeet (cuvântul ebraic pentru „început”) este prima misiune privată care să atingă suprafaţa satelitului nostru natural. Aceasta a fost dezvoltată de compania nonprofit SpaceIL şi de compania Israel Aerospace Industries.

Credit foto: Eliran Avital

Sonda va aseleniza în Mare Serenitatis în emisfera nordică a Lunii. SpaceIL notează că regiunea are anomalii magnetice, permiţând magetometrului de la bordul navei spaţiale să ia măsurători ca parte a unui experiment ştiinţific. Datele de la magnetometru, care a fost creat de Weizmann Institute of Science din Israel, vor fi împărţite cu NASA.

Sonda spaţială a Israelului a trimis primul selfie care arată Pământul lăsat în urmă