Home » Stiinta » Pluto ar putea avea oceane care nu ar fi îngheţate

Pluto ar putea avea oceane care nu ar fi îngheţate

Adrian Popovici 05.22.2019
Pluto ar putea avea oceane care nu ar fi îngheţate
Simulările computerizate conduc către concluzia că Pluto are un strat gazos care împiedică oceanele planetei să îngheţe.

Simulările legate de atmosfera plantei Pluto au oferit dovezi solide că aceasta are parte de un strat de gaz ce permite oceanelor să nu îngheţe, conform Science Daily. Aceste dovezi conduc spre concluzia că există mult mai multe oceane în Univers faţă de ce credeau cercetătorii până acum.

În anul 2015, atunci când sonda NASA New Horizon a zburat deasupra planetei Pluto, fotografiile realizate au prezentat existenţa unui aspect topografic neaşteptat, un bazin elipsoidal de culoare albă. Aceasta este localizat în zona ecuatorială şi are o mărime asemănătoare cu ce a Texasului.

Din cauza locaţiei şi a topografiei, oamenii de ştiinţă au teoretizat că există un ocean subteran sub stratul de gheaţă subţiat din zona numită Sputnik Planitia. Această ipoteză intră însă în contradicţie cu vârsta planetei, fapt care fi trebuit să conducă la îngheţarea oceanului, în urmă cu multă vreme.

Din această cauză, un grup de cercetători de la Universitatea Hokkaido din Japonia a propus un model în care un strat de hidraţi gazoşi permite oceanului de sub Sputnik Planitia să existe în formă lichidă.

Cercetătorii au rulat o serie de simulări computerizate care s-au întins pe durata a 4,6 miliarde de ani, începând cu formarea sistemului nostru solar, pentru a observa tiparele evoluţiei termale şi structurale ale interiorului planetei Pluto.

Ei au simulat două scenarii, unul în care nu există un strat de hidraţi gazoşi, situaţie în care oceanul ar fi înghţat în urmă cu milioane de ani. Cel de al doilea explică existenţa sub Sputnik Planitia a unui ocean a cărui existenţă lichidă se aseamănă cu condiţiile reale.

Această descoperire conduce spre concluzia că, în univers, ar putea exista o multitudine de oceane ascunse sub staturile de gheaţă, fapt care poate fi interpretat ca o creştere a probabilităţii de a identifica viaţa extraterestră.