Home » Stiinta » Science Fiction-ul devine realitate! Oamenii de ştiinţă lucrează la un scanner pentru formele de viaţă extraterestră

Adrian Popovici 09.09.2019
Ideea tehnologiei scanării după forme de viaţă a fost popularizată de către filmele şi serialele ştiinţifico-fantastice.

Fanii producţiilor ştiinţifico-fantastice sunt cât se poate de familiari cu ideea scannerelor pentru semne de viaţă, vestea bună pentru aceştia este că, folosind interacţiunea dintre undele de lumină şi moleculele organice, oamenii de ştiinţă au descoperit o metodă prin care pot „scana” universul pentru semne de viaţă organică, notează Live Science.

Această metodă foloseşte comportamentul pe care lumina îl are atunci când interacţionează cu moleculele de natură organică. Astfel, în aceste cazuri, fotonii capătă o mişcare în spirală care, din cauza unicităţii acesteia, poate fi interceptată şi interpretată ca atare.

O astfel de motodă se poate dovedi mai precisă faţă de spectrometria care este folosită în prezent şi asta din cauza faptului că un element pe care l-am asocia prezenţei vieţii biologice, precum oxigenul, poate apărea şi ca urmare a unor procese chimice anorganice. În schimb, prin această metodă, care foloseşte analizarea unui comportament specific al luminii care are loc doar în prezenţa vieţii organice, posibilitatea ca oamenii de ştiinţă să se înşele este mult mai mică.

În aceste condiţii, oamenii de ştiinţă trebuie să caute anumite substanţe chimice organice a căror apariţie poate fi legată doar de existenţa vieţii biologice. Una dintre soluţiile avansate este reprezentată de căutarea lanţurilor de molecule organice, acestea interferând cu razele de lumină.

Oamenii de ştiinţă care au lucrat la dezvoltarea acestei metode au creat şi un prototip cu ajutorul căruia să identifice undele de lumină polarizată. În primă instanţă, ei au folosit dispozitivul pentru a studia semnalele provenite de la un teren de fotbal aparţinând Universităţii Leiden din Olanda. Din păcate, această tentativă s-a dovedit a fi un eşec, nu din cauza faptului că principiul folosit sau dispozitul construit ar fi avut probleme, ci din cauza faptului că respectivul teren folosea iarba artificială. După ce au îndreptat dispozitivul către o pădure din apropiere, oamenii de ştiinţă au putut identifica lumina polarizată de prezenţa compuşilor organici.

Mormântul unui copil, vechi de 78.000 de ani, oferă detalii importante despre oamenii timpurii