Home » Știință » Cometa 2I/Borisov face ca Oumuamua să pară şi mai bizar, conform astronomilor

Cometa 2I/Borisov face ca Oumuamua să pară şi mai bizar, conform astronomilor

Publicat: 18.10.2019
Cometa 2I/Borisov este cel de al doilea obiect interstelar care intră în sistemul nostru solar.

La finalul lunii august, un astronom amator din Ucraina a descoperit un obiect misterios depre care a teoretizat că ar putea să fie cel de al doilea obiect interstelar după Oumuamua. Observaţiile anterioare au relevat că teoria este adevărată. Totuşi, cantitatea tot mai mare de date şi informaţii legată de cometa 2I/Borisov , numită după cel care a descoperit-o, face ca primul obiect interstelar descoperit, Oumuamua, să pară şi mai bizar, notează Science News.

Observaţiile realizate asupra cometei 2I/Borisov în luna septembrie cu ajutorul a două telescoape, William Herschel (din Insulele Canare) şi Gemini (din Hawaii), au relevat că aceasta se aseamănă cu cometele care s-au format şi care orbitează în sistemul nostru solar. „Este un fel de alinare, în sfârşit, că avem ceva care să corespundă aşteptărilor noastre”,a explicat Drahus, astronom al Universităţii Jagiellone din Cracovia, Polonia. „Oumuamua este un obiect ciudat”, mai adaugă acesta.

Cea mai importantă diferenţă dintre cei doi vizitatori interstelari este cea a provenienţei: asteroidul Oumuamua îşi are originea în constalaţia Lyra, în timp ce cometa 2I/Borisov s-a format în constelaţia Cassiopeia. De asemenea, oamenii de ştiinţă atrag atenţia asupra mărimii, asteroidul având doar 400 de metri, în comparaţie cu cometa care ajunge la doi kilometri, şi a perioadei în care pot fi realizate observaţii asupra acestuia: câteva săptămâni în comparaţie cu câteva luni.