Home » Știință » Cometa Borisov se dezintegrează la ieşirea din Sistemul Solar

Cometa Borisov se dezintegrează la ieşirea din Sistemul Solar

Publicat: 26.03.2020
Cometa a fost descoperită accidental la finalul lunii august 2019.

O echipă de astronomi din Polonia anunţă faptul că cometa Borisov, cel de al doilea vizitator din afara Sistemului Solar observat până acum, pare a se dezintegra. Aceştia explică faptul că au observat o serie de creşteri ale luminii emise, fenomen pe care îl atribuie fragmentării nucleului, notează Space.

„Acest comportament este un indicator al unei fragmentări continue a nucleului”, au explicat cercetătorii.

Oamenii de ştiinţă sunt de părere că această dezintegrare este datorată apropierii de Soare, un fenomen comun majorităţii cometelor. În esenţă, cometa Borisov este formată din roci ţinute împreună de către gheaţă, astfel că nu putem exclude posibilitatea ca toată energia primită de la acesta să afecteze integritatea structurală a coemtei.

Cometa Borisov a reprezentat un eveniment important pentru astronomi, dar şi pentru specialişti din alte domenii, dat fiind faptul că aceasta oferă o serie de detalii despre fenomenele din spaţiul din afara Sistemului Solar. În scurtul timp care a trecut de la descoperirea acestei comete, echipe de oameni de ştiinţă au reuşit să analizeze şi să publice o serie de studii legate de compoziţia, traseul sau orginea ei, dat fiind faptul că au existat o serie de voci care susţineau posibilitatea ca această cometă ar putea fi produsul unei civilizaţii extraterestre.

Imagini ale cometei interstelare Borisov, publicate în premieră de NASA