Home » Știință » De ce au devenit lamele dintr-o dată atât de importante pentru omenire?

De ce au devenit lamele dintr-o dată atât de importante pentru omenire?

Publicat: 07.05.2020
Anticorpii produşi de către lame ar putea fi folosiţi împotriva COVID-19.

Un studiu al Universităţii Texas, Statele Unite ale Americii, a dus la descoperirea unor anticorpi care se pot „lega” de una dintre proteinele cheie de pe suprafaţa coronavirusului. Cercetătorii explică faptul că aceşti anticorpi se ataşează de acele proteine care permit SARS-CoV-2 să infecteze celulele organismului gazdă. Pe lângă această descoperire cu un potenţial important împotriva pandemiei prin care trecem, oamenii de ştiinţă subliniază şi sursa neobişnuită de unde au obţinut aceşti anticorpi: o lamă pe nume Winter, notează Neuroscience News.

„Acesta este unul dintre primii anticorpi cunoscuţi care pot neutraliza SARS-CoV-2”, explică Jason McLellan, membru al catedrei de Bioştiinţe Moleculare al Universităţii Texas şi co-autor al studiului.

Eficienţa acestor anticorpi, numiţi VHH-72, a fost dovedită în cazul culturilor de laborator, iar acum cercetătorii se concentrează pe studierea efectelor acestora în cazul unor animale de laborator. Dacă aceste teste se vor dovedi concludente atunci oamenii de ştiinţă ar putea primi aprobările necesare pentru a demara testele pe oameni.

„„Vaccinurile trebuie administrate cu o lună sau două înainte de infecţie, pentru a oferi protecţie”, a spus dr. McLellan. „În cazul terapiilor cu anticorpi, administrăm direct unui pacient anticorpi de protecţie şi astfel, imediat după tratament, aceştia ar trebuie să fie protejaţi. Anticorpii ar putea fi, de asemenea, folosiţi pentru a trata pe cineva care este deja bolnav pentru a diminua severitatea bolii”, mai adaugă acesta.

Oamenii de ştiinţă explică faptul că atunci când se confruntă cu o infecţie sistemul imunitar al lamelor produce două tipuri de anticorpi: unul dintre aceştia este similar cu cei pe care îi produce şi sistemul imunitar al oamenilor şi un tip de anticorpi cu dimensiuni reduse, VHH-72. Aceştia din urmă au doar o pătrimea primilor şi, teoretic, ar putea fi administraţi cu ajutorul unui inhalator. Oamenii de ştiinţă sunt de părere că o astfel de metodă de administrarea s-ar putea dovedi extrem de eficientă şi asta deoarece „atacă” direct locul infecţiei.

Studiul a fost publicat în Cell.

OMS: se lucrează la peste 70 de vaccinuri împotriva COVID-19. Trei sunt în teste clinice