Home » Stiinta » Modul în care cimpanzeii își mișcă buzele similar cu limbajul uman

Modul în care cimpanzeii își mișcă buzele similar cu limbajul uman

Autor: Adrian Popovici 05.31.2020

Cercetătorii sunt de părere că studierea acestor primate ar putea oferi unele detalii despre modul în care a evoluat limbajul articulat.

Limbajul reprezintă unul dintre marile noastre avantaje evolutive, iar în ultimii ani cercetătorii încearcă să descifreze modul în care acesta s-a dezvoltat. În ultimii ani, cercetătorii au propus că limbajul își are originea în expresiile faciale ritmice și mai puțin în vocalizarile primatelor, notează Science Alert.

Atunci când vorbim, indiferent de limba folosită, deschidem gura între două și șapte ori pe secundă, 2-7 hertz. Un fenomen asemănător a fost identificat în cazul urangutanilor și al macacilor și acum în cazul cimpanzeilor.

Studiile recente arată faptul că cimpanzeii își mișcă buzele de patru ori pe secundă, în medie. Deși concluziile care pot fi extrase din această observație sunt limitate, cercetătorii o pot folosi pentru a o lega de vocalizările primatelor și, în cele din urmă, de limbajul nostru.

Analiza modului în care cimpanzeii își mișcă buzele a relevat faptul că acesta respectă aceleași principii matematice precum limbajul uman. Cercetătorii din spatele acestui studiu explică faptul că modul în care comunicăm are la bază semnalele ritmice ale primatelor, totuși, este nevoie de mai multe date pentru a susține cu tăria această ipoteză.

Datele oferite de acest studiu sunt, după cum recunosc chiar cercetătorii, destul de limitate și din această cauză sugerează ca este nevoie de studii mai extinse. Aceste studii trebuie să cuprindă mai multe specii de primate, dar și mai multe populații care să fie incluse.

Studiul  a fost publicat în Biology Letters.