Home » Știință » Astronomii au descoperit 21.000 de noi galaxii

Astronomii au descoperit 21.000 de noi galaxii

Credit foto: Pixabay
Publicat: 21.06.2020

Cele 21.000 de galaxii au fost descoperite în timpul unui studiu despre energia întunecată

Energia întunecată este o formă de masă-energie, a cărei existență a fost dovedită dor din punct de vedere teoretic, și care acționează într-un mod opus gravitației. Dark Energy Survey, o colaborare internațională care ar trebui să ducă la descoperirea mai multor detalii despre acest fenomen, a dus la identificarea a 21.000 de galaxii noi, notează Futurism.

Cercetătorii care colaborează în cadrul acestui proiect lucrează la cartografierea Universului  și au reușit să descopere aceste galaxii care se ascundeau „la vedere”. Mai exact, acestea fac parte dintr-o clasă separată de obiecte numită galaxii cu luminozitate redusă la suprafață și, în general, sunt greu de identificat.

Galaxii mai importante decât par

Oamenii de știință explică faptul că galaxiile cu luminozitate redusă la suprafață reprezintă aproximativ 15% din întreaga materie barionică, numele științific pentru materia obișnuită, cu care putem interacționa cu mijloace convenționale.

Acestea galaxii sunt adesea trecute cu vederea datorită luminozității lor reduse în comparație cu celelalte obiecte de pe cerul nopții, iar asta se traduce printr-o înțelege relativ restrânsă a fenomenelor care duc la formarea lor și funcționarea lor.

Dat fiind faptul că un singur studiu a dus la descoperirea unui număr atât de mare de galaxii, oamenii de știință sunt de părere că domeniul studiului acestora se va dezvolta considerabil și că, în timp, vor putea fi aflate detalii importante legate de modul și condițiile în care acestea se formează.

Studiul a fost publicat pe serverul arXiv.