Home » Știință » Țesutul nou și sănătos poate fi „printat” direct în corp cu ajutorul unei tehnici inovatoare

Publicat: 06.07.2020

Oamenii de știință au creat cu succes mușchi noi la șoareci, folosind o tehnică minim-invazivă numită „intravital 3-D bioprinting”.

Noile cercetări ar putea deschide calea spre mai multe tehnici de chirurgie minim-invazivă pentru repararea și reconstruirea organelor. Astfel, nu ar mai fi nevoie de transplantarea de organe pentru copiii care au afecțiuni medicale complexe .

Cercetătorii britanici au dezvoltat un bio-gel fotosensibil care folosește un tratament cu lumină pentru a „printa” țesut nou și sănătos direct în organe, acesta fiind capabil să susțină fluxul sanguin pentru a permite țesutului nou să prospere.

O nouă tehnică pentru formarea țesutului nou și sănătos

Bio-gelul fotosensibil s-a comportat ca un fel de bio-cerneală, „printând” cu eficiență structuri 3D care au susținut formarea de fibre musculare în șoareci vii și fără a fi nevoie de operație deschisă.

Testat inițial pe pielea și creierul șoarecilor, tehnica oamenilor de știință a avut succes și în mușchii șoarecilor acolo unde a creat țesut nou fără să provoace leziuni la țesutul sau organele din jur.

De asemenea, tehnica nu a creat reziduuri în interiorul corpului și are potențialul de a transporta celulele sănătoase ale donatorului. Metoda dezvoltată de oamenii de știință ar putea salva vieți în cazurile în care propriile celule ale unui copil nu sunt potrivite sau nu pot ajuta la repararea sau reconstruirea țesutului deteriorat sau complet distrus.

Noul țesut a fost creat direct în corpul șoarecilor

„A fost un proiect palpitant și plin de peripeții. A necesitat fuziunea tehnologiilor în curs de dezvoltare în cadrul unei abordări multidisciplinare. Prin intermediul printării 3D direct în corpul unui animal, am reușit să livrăm celule stem într-un mod controlat, astfel crescând abilitatea dezvoltării de nou țesut muscular”, a spus dr. Anna Urciuolo, autorul principal al noului studiu.

Echipa internațională de cercetători a folosit cu succes bio-gelul în țesuturile pielii, mușchilor și cele ale creierului, potrivit MedicalXpress.

Chiar dacă este încă în stadiul pre-clinic, această nouă tehnică de dezvoltare a țesutului ar putea duce la noi standarde de îngrijire pentru pacienții cu afecțiuni fizice compleze, în special în cazul copiilor cu organe deteriorate.

Un nou nanomaterial ar putea să înlocuiască ţesuturile umane