Home » Știință » Astronomii au descoperit patru obiecte pe care nu le pot clasifica

Astronomii au descoperit patru obiecte pe care nu le pot clasifica

Credit foto: Pixabay
Publicat: 10.07.2020

Cercetătorii explică faptul că aceste obiecte prezintă o semnătură radio slabă.

Universul este un loc imens și din când în când reușește să îi pună în încurcătură pe oamenii de știință. Un astfel de caz este cel a patru obiecte prezentate într-un studiu recent care nu seamănă cu nicio clasă de obiecte cunoscută și studiată, notează Live Science.

Astronomii care au publicat acest studiu explică faptul că aceste obiecte îndepărtate au formă circulară, ceea ce a și inspirat și numele provizoriu de cercuri radio stranii. Originea acestor cercuri este neclară, dar ele par a fi legate de galaxiile îndepărtate.

Mai multe ipoteze

Cercetătorii care au identificat aceste obiecte oferă și o serie de potențiale explicații legate de natura obiectelor pe care le-au observat. Inițial au luat în calcul posibilitatea ca aceste obiecte să fie supernove, galaxii care formează stele sau chiar cazuri de lentile gravitaționale. Totuși, caracteristicile celor patru obiecte nu corespundeau cu obiectele din lista de mai sus.

O ipoteză care încă nu a fost exclusă sugerează faptul că aceste patru cercuri radio stranii ar putea să fie undele de șoc produse de către galaxiile radio sau de către o serie de evenimente care au avut loc în afara galaxiilor.

„Obiectele ar putea foarte bine să indice un fenomen nou pe care nu l-am probat încă”, a declarat Kristine Spekkens, astronom al Colegiului Militar Regal din Canada, dar care nu participat la acest studiu. „S-ar putea să fie o extensie a unei clase de obiecte cunoscute anterior, pe care nu am putut să le explorăm pe deplin”, mai adaugă aceasta.

Studiul Unexpected Circular Radio Objects at High Galactic Latitude a fost publicat pe serverul arXiv.