Home » Stiinta » Cercetările arată o legătură între deficiența microbiomului intestinal și tulburarea de spectru autist

Autor: Ioana Matei 10.29.2020

O echipă de cercetători afiliați la mai multe instituții din China a descoperit dovezi ale unei deficiențe microbiene intestinale la copiii care dezvoltă tulburarea de spectru autist (TSA). Studiul publicat în jurnalul Science Advances descrie analiza microbilor intestinali din cazul copiilor cu TSA și ce au descoperit oamenii de știință.

Cercetările anterioare au sugerat că probleme cu microbiomul intestinal ar putea fi cauza apariției TSA, însă acele probleme au rămas un mister. Oamenii de știință au reușit acum să facă un pas înainte spre rezolvarea acestui mister.

Studiul a analizat zeci de copii cu TSA

Cercetătorii au colectat probe de scaun de la 39 de copii diagnosticați cu tulburarea de spectru autist și de la 40 de copii care nu suferă de această afecțiune. Însă, din cauza faptului că diferențele majore ale microbiomului intestinal sunt comune în rândul oamenilor, experții au avut grijă să aleagă copii care în mod normal ar avea același microbiom datorită vârstei, a zonelor în care trăiesc și alți factori. Apoi, fiecare mostră a fost analizată pentru a determina dacă există diferențe observabile între copiii cu TSA și cei care nu au acest diagnostic, potrivit MedicalXpress.

Cercetătorii recunosc că sunt necesare mai multe studii

Echipa s-a concentrat în mod special pe 18 specii microbiene care au fost asociate în trecut cu tulburarea de spectru autist. Astfel, oamenii de știință au descoperit diferențe în enzimele detoxifiante de la copiii cu TSA în comparație cu cei care nu au tulburarea. Apoi, cercetătorii au testat încă 65 de copii cu TSA și au obținut aceleași rezultate. Așadar, oamenii de știință sugerează că TSA cel mai probabil apare la copii din cauza impactului microbiomului intestinal asupra procesului de detoxifiere din intestine. Acest lucru permite toxinelor din mediul înconjurător să ajungă în fluxul sangvin, apoi să afecteze mitocondriile din celulele din creier, astfel ducând la apariția simptomelor asociate cu TSA.

Totuși, cercetătorii recunosc că mai multe studii sunt necesare, însă sugerează că ar putea fi posibil să fie creată o terapie care ajută procesul de detoxifiere, astfel oprind debutul TSA.

Terapia cu ajutorul câinilor, tot mai căutată în ultimul timp pentru copiii care suferă de autism