Home » Știință » Un asteroid din orbita lui Marte ar putea fi chiar „geamănul furat” al Lunii noastre

Sursa foto: NASA
Publicat: 05.11.2020

Un asteroid care orbitează în apropiere de Marte a fost observat mai îndeaproape de oamenii de știință, iar imaginile dezvăluie o asemănare surprinzătoare, una care duce la întrebări interesante despre originile obiectului antic.

Asteroidul a fost numit (101429) 1998 VF31 și face parte dintr-un grup de asteroizi troieni aflați în orbita lui Marte. Troienii sunt corpuri cerești care se află în regiunile gravitaționale din vecinătatea altor planete.

Majoritatea asteroizilor troieni pe care îî cunoaștem se află în orbita lui Jupiter, însă și alte planete au astfel de asteroizi, inclusiv Marte și Terra.

Ceea ce îl face pe (101429) 1998 VF31 atât de interesant este că printre toți troienii Planetei roșii, cei care o urmează pe Marte în timp ce orbitează Soarele, 101429 pare să fie unic.

Cum a ajuns „geamănul” Lunii un troian al lui Marte?

Deși nu putem fi siguri încă, cercetătorii spun că este posibil ca originile acestui troian marțian să fi început undeva la mare depărtare de Planeta Roșie, 101429 reprezentând „o relicvă dintr-un fragment al scoarței originale a Lunii”.

Dacă această ipoteză este adevărată, cum a ajuns „geamănul” Lunii un troian al lui Marte?

Sistemul Solar timpuriu era foarte diferit față de cel pe care îl vedem în ziua de azi. Spațiul dintre planetele nou-formate era plin de reziduuri și coliziunile erau la ordinea zilei. Asteroizii mari loveau constant Luna și alte planete. Un fragment dintr-o astfel de coliziune ar fi putut ajunge în orbita lui Marte atunci când planeta încă se forma și astfel a rămas blocat în norii săi troieni”, a explicat Apostolos Christou, astronom și autor principal al noului studiu.

Alte posibile explicații pentru trecutul lui 101429

Într-adevăr, ideea este captivantă, însă cercetătorii mai spun că nu este singura explicație pentru trecutul lui 101429. De asemenea, este posibil ca troianul să reprezinte un fragment din Marte, desprins printr-un incident similar care s-a produs pe Planeta Roșie. Nu în ultimul rând, ar putea fi vorba de un asteroid obișnuit care a ajuns să semene cu Luna în urma proceselor de radiație solară, potrivit Science Alert.

Doar prin intermediul observațiilor viitoare vom putea afla mai multe detalii despre acest asteroid misterios, au mai adăugat oamenii de știință.

Luna a protejat atmosfera Pământului primordial