Home » Stiinta » Cercetătorii vor ca NASA să accelereze procesul de aducere pe Pământ a mostrelor de roci de pe Marte

Autor: Adrian Popovici 11.20.2020

Un grup de cercetători argumentează că beneficiile depășesc provocările ridicate de aceasta.

NASA își menține obiectivul ambițios de a culege mostre pe Marte și de a le aduce înapoi pe Pământ, dar cercetătorii de top ale agenției spațiale încă nu sunt siguri dacă este posibil sau chiar fezabil un astfel de proiect.

Acum, un comitet de evaluare independent, reunit de agenția spațială, recomandă NASA să își direcționeze eforturile către acest scop, relatează Space, chiar dacă ar fi cea mai ambițioasă misiune din istoria. Cercetătorii argumentează faptul că deși misiunea se confruntă cu o multitudine de piedici de natură tehnică, dar și de implementare, că potențialul științific de a studia rocile Marte în laboratoarele terestre este cu mult mai mare, notează Futurism.

Planuri de viitor

Raportul consiliului, care detaliază provocările legate de logistica operațională, sugerează că NASA și ESA ar putea să lanseze împreună o misiune de testare care va încerca să recupereze mostre de roci până în 2026. Dar pentru a face acest lucru va fi nevoie de multă muncă într-o perioadă scurtă de timp.

„Credem în unanimitate că programul de returnare a mostrelor de pe Marte ar trebui să continue”, a declarat David Thompson, președintele comisiei, într-o conferință de presă.

„Credem că valoarea sa științifică va fi extraordinar de mare, potențialul descoperirilor putând schimba ceea ce știm despre cel mai apropiat vecin planetar al Pământului și, eventual, despre o origine independentă a vieții pe o altă lume”, adaugă acesta.

Principala provocare este realizarea la timp a pregătirilor pentru fereastra de lansare din anul 2026, deoarece următoarea nu va avea loc până în 2028, ceea ce ar modifica intervalul de timp necesar și ar crea, în cele din urmă și mai multe probleme.