Home » Stiinta » Primele imagini cu mostrele colectate de pe asteroidul Ryugu. Cercetătorii au confirmat proveniența prafului

Ioana Matei 12.16.2020

Praful negru din capsula adusă pe Pământ la bordul sondei spațiale japoneze provine de pe asteroidul Ryugu, au confirmat oamenii de știință.

Descoperirea are loc la o săptămână după ce sonda Hayabusa-2 și-a declanșat capsula, care a intrat în atmosferă, a aterizat în deșertul australian, iar apoi a fost transportată în Japonia.

Agenția spațială japoneză (JAXA) a dat publicității o imagine cu materialul negricios din interiorul unei cutii de metal, aceasta fiind prima oară când ne putem uita la rezultatele unei misiuni fără precedent care a durat șase ani.

Hayabusa-2 a călătorit la peste 300 de milioane de kilometri depărtare

Praful a fost găsit în carcasa exterioară a capsulei, au declarat oficialii japonezi, mai multe mostre substanțiale așteptate să fie găsite atunci când recipientul de la interior va fi deschis. Totuși, procedura este una delicată.

„JAXA a confirmat că mostrele derivate de la asteroidul Ryugu sunt în interiorul recipientului pentru mostre. Putem confirma că particulele negricioase similare nisipului provin de la asteroidul Ryugu”, a mai transmis agenția.

Hayabusa-2 a călătorit la peste 300 de milioane de kilometri depărtare de Terra pentru a colecta mostrele, despre care oamenii de știință speră să dezvăluie mai multe despre originea vieții și formarea Universului.

Ce se va întâmpla cu mostrele colectate de pe asteroidul Ryugu

Sonda spațială a colectat praf de la suprafață și material de sub suprafață, acesta fiind răscolit prin declanșarea unui „impactor” înspre asteroid.

„Ne vom continua cercetările și vom deschide recipientul cu mostre. Vom desfășura extragerea și analiza mostrelor”, a mai precizat JAXA, potrivit Science Alert.

Jumătate dintre mostrele colectate de Hayabusa-2 vor fi împărțite între JAXA, NASA și alte organizații internaționale, iar restul va fi păstrat pentru studii viitoare pe măsură ce tehnologia analitică avansează. Însă, sonda spațială va fi folosită din nou cât mai curând, o nouă misiune care vizează doi noi asteroizi fiind începută deja.

După ce a trimis cu succes pe Terra tezaurul de mostre colectate de pe asteroidul Ryugu, sonda Hayabusa2 a plecat într-o nouă misiune