Home » Știință » O echipă de cercetători anunță că a reușit prima teleportare cuantică „susținută” pe distanță lungă

Publicat: 22.12.2020

O echipă de cercetători a anunțat că a reușit teleportarea cuantică, susținută pe distanță lungă, pentru prima oară.

Cercetările ar putea deschide calea pentru „internetul cuantic viabil, o rețea prin care informația depozitată în biți cuantici este împărtășită pe distanțe lungi” care ar „putea transforma stocarea de date și știința calculatoarelor”, potrivit unui comunicat de presă.

Echipa, formată din oameni de știință de la Fermilab al Departamentului pentru Energie din SUA, Universitatea Calgary, precum și alți parteneri, au reușit să teleporteze biți cuantici de fotoni de-a lungul a 44 de kilometri de fibră.

Rețele de calculatoare cuantice care pot transfera informații la viteze fără precedent

Procesul nu implică, de fapt, teleportarea în adevăratul sens al cuvântului. Teleportarea cuantică este transferul de stări cuantice dintr-un loc în altul. Prin împletirea cuantică, două particule din două locuri separate sunt conectate printr-o forță invizibilă, fenomenul fiind descris drept „o acțiune înfricoșătoare de la distanță” de către Albert Einstein.

Oricare ar fi distanța, informația codificată împărtășită printr-o pereche „împletită” de particule poate fi transferată între acestea. Prin transferul acestor biți cuantici, unitățile de baze ale calculării cuantice, cercetătorii speră să creeze rețele de calculatoare cuantice care pot transfera informații la viteze fără precedent.

Studiul oamenilor de știință a fost publicat în jurnalul Physical Review.

Un plan pentru primul internet cuantic

Totuși, păstrarea acestui flux stabil de informații pe distanțe lungi s-a dovedit a fi extrem de dificil. Recordul mondial anterior a fost atins de cercetători de la Universitatea Calgary, acoperind o distanță de doar 6 kilometri, potrivit Futurism.

Oamenii de știință speră acum să dezvolte acest sistem, folosind împletirea pentru a trimite informații și memoria cuantică pentru stocarea acesteia.

În luna iulie, Departamentul pentru Energie al Statelor Unite a dezvăluit un plan pentru primul internet cuantic, care conectează mai multe dintre Laboratoarele Naționale ale țării.

Oamenii de știință au reușit teleportarea cuantică folosind o teorie a lui Albert Einstein