Home » Știință » NASA încearcă să adulmece poluarea civilizațiilor extraterestre industrializate

NASA încearcă să adulmece poluarea civilizațiilor extraterestre industrializate

Sursa foto: NASA/Jay Freidlander
Publicat: 25.02.2021

O echipă de oameni de știință de la NASA folosește o strategie înțeleaptă în încercarea de a descoperit viața extraterestră. Cercetătorii scanează exoplanetele în speranța că vor găsi semne ale poluării aerului.

La fel cum poluanții precum dioxidul de azot și gazele cu efect de seră din atmosfera Pământului sunt un indicator al activității umane, o echipă de cercetători de la NASA caută acum poluanți pe alte exoplanete potențial locuibile. Aceasta ar putea fi o nouă „tehnosemnătură extraterestră”, adică un semn al unei civilizații extraterestră avansate.

Studiul cercetătorilor a fost publicat în The Astrophysical Journal și este primul care numește dioxidul de azot drept o posibilă tehnosemnătură, oferind oamenilor de știință un nou instrument în căutarea vieții extraterestre.

Adulmecarea extratereștrilor pe baza poluării lor

Ideea de a adulmeca extratereștrii pe baza poluării lor nu este un concept nou. Însă, adăugarea dioxidului de azot, un produs secundar al arderii combustibililor fosili în centrale electrice și motoarele vehiculelor, ajută la extinderea cercetătorilor.

„Așadar, observarea dioxidului de azot pe o planetă locuibilă ar putea indica posibila prezența a unei civilizații industrializate”, a explicat Ravi Kopparapu, autor principal al studiului și cercetător la Centrul de Zbor Spațial Goddard al NASA, potrivit Futurism.

Multe lumi ar putea avea dioxid de azot care apare în mod natural în atmosferă

Problema este că multe lumi ar putea avea dioxid de azot care apare în mod natural în atmosferă, în special având în vedere faptul că acest gaz poate fi produs de activitatea vulcanică. Așadar, o parte din noul studiu a reprezentat-o găsirea unei modalități de a stabili cantitatea de dioxid de azot care ar trebui să existe pe o anumită exoplanetă.

„Dacă observăm mai mult dioxid de azot decât au sugerat modelele noastre că este plauzibil în cazul surselor non-industriale, atunci restul dioxidului de azot ar putea fi atribuit activității industriale”, a precizat Giada Arney, un alt autor al studiului și cercetător la Goddard.

NASA pune la bătaie o sumă considerabilă pentru descoperirea unor metode de producere a hranei în spațiu