Home » Știință » Creierul uman are foarte multe în comun cu testiculele. Ce au aflat cercetătorii despre aceste organe

Publicat: 20.06.2021

Știți acea vorbă care spune că bărbații gândesc deseori cu organele genitale? Ei bine, această vorbă tocmai a căpătat un nou sens. Un studiu recent a descoperit numeroase similarități între creierul bărbaților și testicule.

„Creierul și testiculele au cel mai mare număr de proteine în comun, în comparație cu alte țesuturi umane”, a explicat o echipă de oamenii de știință coordonați de Bárbara Matos de la Universitatea din Aveiro, Portugalia.

Deși creierul are un rol extrem de complex (ne controlează corpurile, primește și interpretează semnalele de organele senzoriale, gândește, simte), testiculele umane au doar două funcții principale, anume producerea de lichid seminal și hormoni.

Studiile anterioare au sugerat că există legături între disfuncția sexuală și tulburări ale creierului, dar și între inteligență și calitatea lichidului seminal. Bineînțeles, astfel de legături nu înseamnă prea multe de unele singure, însă acum o echipă de cercetători din Portugalia și Regatul Unit a găsit o explicație pentru motivul pentru care aceste legături ar putea exista.

Creierul și testiculele au nevoie de multă energie pentru procese extrem de elaborate

Oamenii de știință au comparat proteine de la 33 de tipuri de țesut, inclusiv inimă, intestine, ovare, cervix și placentă, descoperind că testiculele și creierul împărtășesc 13.442 de proteine. Descoperirea este confirmată și prin studiile genetice care au arătat că aceste organe aflate la mare distanțe unul de altul împărtășesc cel mai mare număr de gene dintre toate organele din corp.

Matos și colegii săi au descoperit că proteinele împărtășite sunt în mare parte implicate în dezvoltarea țesutului și comunicarea celulară. Aceste proteine împărtășite au logică dacă luăm în considerare faptul că aceste țesuturi sunt extrem de similare.

Creierul și testiculele au nevoie de multă energie pentru a desfășura procese extrem de elaborate precum gândirea și producerea a milioane de spermatozoizi în fiecare zi. Așadar, ambele organe au celule specializate pentru a susține neuronii care lucrează din greu în creier și celulele germinale din testicule.

De asemenea, chiar dacă sunt celule cu scopuri foarte diferite, neuronii funcționează în mod similar cu spermatozoizii. Ambele celule au sarcini importante. Celulele creierului transmit neurotransmițători între ele, iar, în cazul spermatozoizilor, același process este folosit pentru a elibera factori de fertilizare importanți.

Cum au ajuns două organe atât de diferite să împărtășească atât de multe?

Descoperirile ridică multe semne de întrebare. Cum au ajuns două organe atât de diferite să împărtășească atât de multe? Cercetătorii suspectează că ar fi vorba de faptul că ambele organe sunt influențate de procesul de speciație, scrie Science Alert.

La fel cum animalele separate de milioane de ani de evoluție și care au evoluat la mii de kilometri depărtare unele față de altele pot dezvolta aceleași trăsături, la fel se poate întâmpla și în cazul diferitelor grupuri de țesuturi din corpul uman.

Deși proprietarii de testicule ar putea să nu fie prea încântați de aceste revelații biologice, restul dintre noi s-ar putea gândi că descoperirea este cât se poate de logică. Însă, înainte să ne entuziasmăm prea mult, această descoperire înseamnă că și creierul femeilor împărtășește aceleași similarități cu testiculele.

De ce loviturile în testicule provoacă dureri abdominale?

De ce bărbaţii au penisuri mari dar testicule mici?

Conform unui nou studiu, primatele mai ”arătoase” au şi testicule mai mici

Barba este mai murdară chiar şi decât un câine, iar mărimea ei este invers proporţională cu mărimea testiculelor, conform unor studii controversate

„Războiul apei” la granița dintre Statele Unite ale Americii și Mexic
Mii de români au participat la festivalul „Romanian day on Broadway” în New York
Specialiștii avertizează că Jocurile Olimpice nu vor mai putea fi organizate vara
Tensiuni la granița dintre Coreea de Sud și de Nord! Au fost trase focuri de armă
O structură circulară misterioasă din Grecia i-a uimit pe arheologi
Specia de piranha botezată după Sauron din Stăpânul Inelelor. De ce a primit acest nume?
Oamenii se întorc pe Lună. Și, pentru prima data în istorie, nu va mai fi vorba despre un american
Cel mai bătrân și cel mai tânăr jucător de la Euro 2024
Suplimentul alimentar care reduce agresivitatea cu până la 28%
Probleme pe Stația Spațială Internațională! NASA amână din nou întoarcerea capsulei Boeing Starliner
Ingredientul adăugat în beton care ar putea aduce beneficii pentru sănătate și mediu
Test de cultură generală. Ce legumă credeau egiptenii antici că este un afrodiziac?
Vești bune de la NASA: Contact reluat cu sonda Voyager 1, aflată la 24 miliarde de kilometri depărtare de Pământ