Home » Știință » Creierul uman are foarte multe în comun cu testiculele. Ce au aflat cercetătorii despre aceste organe

Publicat: 20.06.2021

Știți acea vorbă care spune că bărbații gândesc deseori cu organele genitale? Ei bine, această vorbă tocmai a căpătat un nou sens. Un studiu recent a descoperit numeroase similarități între creierul bărbaților și testicule.

„Creierul și testiculele au cel mai mare număr de proteine în comun, în comparație cu alte țesuturi umane”, a explicat o echipă de oamenii de știință coordonați de Bárbara Matos de la Universitatea din Aveiro, Portugalia.

Deși creierul are un rol extrem de complex (ne controlează corpurile, primește și interpretează semnalele de organele senzoriale, gândește, simte), testiculele umane au doar două funcții principale, anume producerea de lichid seminal și hormoni.

Studiile anterioare au sugerat că există legături între disfuncția sexuală și tulburări ale creierului, dar și între inteligență și calitatea lichidului seminal. Bineînțeles, astfel de legături nu înseamnă prea multe de unele singure, însă acum o echipă de cercetători din Portugalia și Regatul Unit a găsit o explicație pentru motivul pentru care aceste legături ar putea exista.

Creierul și testiculele au nevoie de multă energie pentru procese extrem de elaborate

Oamenii de știință au comparat proteine de la 33 de tipuri de țesut, inclusiv inimă, intestine, ovare, cervix și placentă, descoperind că testiculele și creierul împărtășesc 13.442 de proteine. Descoperirea este confirmată și prin studiile genetice care au arătat că aceste organe aflate la mare distanțe unul de altul împărtășesc cel mai mare număr de gene dintre toate organele din corp.

Matos și colegii săi au descoperit că proteinele împărtășite sunt în mare parte implicate în dezvoltarea țesutului și comunicarea celulară. Aceste proteine împărtășite au logică dacă luăm în considerare faptul că aceste țesuturi sunt extrem de similare.

Creierul și testiculele au nevoie de multă energie pentru a desfășura procese extrem de elaborate precum gândirea și producerea a milioane de spermatozoizi în fiecare zi. Așadar, ambele organe au celule specializate pentru a susține neuronii care lucrează din greu în creier și celulele germinale din testicule.

De asemenea, chiar dacă sunt celule cu scopuri foarte diferite, neuronii funcționează în mod similar cu spermatozoizii. Ambele celule au sarcini importante. Celulele creierului transmit neurotransmițători între ele, iar, în cazul spermatozoizilor, același process este folosit pentru a elibera factori de fertilizare importanți.

Cum au ajuns două organe atât de diferite să împărtășească atât de multe?

Descoperirile ridică multe semne de întrebare. Cum au ajuns două organe atât de diferite să împărtășească atât de multe? Cercetătorii suspectează că ar fi vorba de faptul că ambele organe sunt influențate de procesul de speciație, scrie Science Alert.

La fel cum animalele separate de milioane de ani de evoluție și care au evoluat la mii de kilometri depărtare unele față de altele pot dezvolta aceleași trăsături, la fel se poate întâmpla și în cazul diferitelor grupuri de țesuturi din corpul uman.

Deși proprietarii de testicule ar putea să nu fie prea încântați de aceste revelații biologice, restul dintre noi s-ar putea gândi că descoperirea este cât se poate de logică. Însă, înainte să ne entuziasmăm prea mult, această descoperire înseamnă că și creierul femeilor împărtășește aceleași similarități cu testiculele.

De ce loviturile în testicule provoacă dureri abdominale?

De ce bărbaţii au penisuri mari dar testicule mici?

Conform unui nou studiu, primatele mai ”arătoase” au şi testicule mai mici

Barba este mai murdară chiar şi decât un câine, iar mărimea ei este invers proporţională cu mărimea testiculelor, conform unor studii controversate

Cum va fi vremea de Crăciun? ANM a publicat prognoza
Cum arată Marea Britanie după aproape doi ani de la ieșirea din UE?
Valurile de căldură din 2022 au cauzat 20.000 de decese „în exces” în Europa
Milioane de păsări au murit în SUA în cel mai grav dezastru zoosanitar
Capcana rusească întinsă României. „Cerințele rușilor puneau în joc suveranitate noastră națională!”
Multe planete ar putea avea atmosfere bogate în heliu, potrivit unui studiu
O nouă specie de tardigradă a fost găsită în dunele de nisip din Finlanda
Mumificarea la egiptenii antici nu a fost niciodată menită să păstreze corpurile, dezvăluie o nouă expoziție
Virgiliu, poetul preferat al romanilor
OMS a elaborat o nouă listă de agenți patogeni care ar putea declanșa epidemii sau pandemii
Atomii de aur ar putea debloca reacții organice necesare tehnologiilor din viitor
Cum să te trezești mai bine dimineața? Iată patru pași simpli de urmat
Un mesaj în sticlă găsit în Scoția este printre cele mai vechi descoperite vreodată
Recomandarea de opt pahare de apă pe zi, excesivă pentru majoritatea oamenilor, arată un studiu
Milioane de chinezi din „orașul iPhone”, blocați din cauza restricțiilor COVID-19
Cât a cheltuit Rusia pentru războiul din Ucraina?
O nouă specie de dinozaur a fost descoperită în Geoparcul Internațional UNESCO Țara Hațegului