Home » Știință » Un astronom de la Harvard crede că tehnologie extraterestră s-a prăbușit în Oceanul Pacific

Reprezentare artistică a obiectului interstelar 'Oumuamua. Credit foto: ESA/Hubble, NASA, ESO, M. Kornmesser
Publicat: 24.04.2022

Unul dintre cei mai renumiți astronomi din lume a conceput o misiune prin care ar putea fi dezvăluit un obiect interstelar care s-ar fi prăbușit în Oceanul Pacific, în apropiere de Papua Noua Guinee, în deceniul trecut. Astfel, misiunea ar putea dezvălui dacă obiectul a fost sau nu creat de extratereștri.

„Descoperirea unui meteorit interstelar reprezintă o nouă eră în cercetare”, a scris astronomul Avi Loeb de la Harvard, în cadrul unui eseu despre un obiect interstelar pentru care el și astrofizicianul Amir Siraj au descoperit relatări.

După ani de incertitudine academică, existența și originile extraterestre ale obiectului au fost în sfârșit confirmate de Guvernul Statelor Unite.

„Pământul ar acționa ca o plasă de pescuit pentru obiecte interstelare masive”

„Întrebarea fundamentală este dacă un meteorit interstelar ar putea indica o compoziție care are origini în mod clar artificiale? Mai mult, poate că unele componente tehnologice ar fi supraviețuit impactului”, a teoretizat Loeb, citat de Futurism.

Descoperirea și confirmarea obiectului, numit CNEOS-2014-01-08 (după data la care s-ar fi prăbușit în Oceanul Pacific), ar putea reprezenta o nouă paradigmă „prin care Pământul ar acționa ca o plasă de pescuit pentru obiecte interstelare masive”, a continuat Loeb.

O astfel de expediție de recuperare ar putea fi posibilă cu ajutorul unor magneți

Astronomul, care este așteptat, de asemenea, să dezvăluie un telescop cu inteligență artificială la Harvard care va căuta Obiecte Zburătoare Neidentificate, a subliniat în eseul său, publicat în The Debrief, că o astfel de expediție de recuperare ar putea fi posibilă cu ajutorul unor magneți care ar explora o regiune de aproximativ 10 kilometri pătrați în Oceanul Pacific, acolo unde obiectul s-ar fi prăbușit.

„Visul meu este să apăs câteva butoane pe o piesă funcțională de echipament care ar fi fost fabricată undeva în afara Pământului”, a adăugat astronomul.

Un profesor de la Harvard are planuri mari. Vrea să realizeze „imagini de înaltă rezoluție” cu un OZN